‘Nog klantgerichter worden’
WIE
Anneleen Demasure (44)
IS
Managing director van Dropsolid
WAS
Anneleen Demasure startte haar carrière bij Unilever na een studie toegepaste economische wetenschappen en een specialisatiejaar in marketing. “Unilever is heel bepalend geweest voor mij. Ik kan nog altijd terugvallen op die kennis.”
De afgelopen tien jaar was Demasure actief bij communicatie- en reclamebureaus. “Ik wou het hele pallet van activiteiten omarmen: niet alleen marketing, maar ook strategie, human resources en het financiële beleid.” Eerst ging ze aan de slag bij Idee Fiks/Idee Kids als managing & strategic director, van 2013 tot 2018 bij Wijs en bij het communicatiebureau Skinn. In november kwam ze in contact kwam met de Dropsolid-oprichters Dominique de Cooman en Steven Pepermans. In februari maakte ze de overstap.
WIL
“Dropsolid is toekomstbestendig”, zegt Anneleen Demasure. “Met het digital experience platform van Dropsolid kunnen ook middelgrote ondernemingen en overheidsinstellingen hun data capteren en beheren. Zo kunnen ze hun klanten een gepersonaliseerde digitale ervaring bieden. Ik zag direct dat daar potentieel in zat. Het is betaalbaar en bereikbaar voor veel organisaties. Marketing beweegt van klassieke marketing naar digitale communicatie. Er zijn heel wat mogelijkheden met artificiële intelligentie en personalisering.”
Dropsolid heeft twee poten: het platform en het digitale agentschap. Met de komst van Demasure kunnen De Cooman en Pepermans zich meer richten op de ontwikkeling van het platform. Demasure neemt de leiding van de bestaande organisatie op zich. Er wordt ook verwacht dat ze groei kan brengen. “Dropsolid heeft 70 medewerkers. De organisatie kan nog klantgerichter worden.”
VRIJE TIJD
Gezin, lopen, vrienden.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier