Nieuwe horizonten
WIE
Thomas Vanoutryve (43)
WORDT
De nieuwe manager voor pr, events & sponsoring bij Moteo 2 Wheels Europe.
WAS
Thomas Vanoutryve studeerde communicatiebeheer aan de Egon Hogeschool in Gent. Hij deed in de zomer van 1999 een stage bij Metamedia, de uitgever van onder meer Motoren & Toerisme, MotorWereld en Autoscoop. Na zijn studie kon hij als commercieel medewerker starten bij Autoscoop. Maar dat magazine ging over de kop. Vanoutryve trad in dienst van Bike Design, waar hij onder meer de orders verwerkte en de klachten behandelde. In 2004 stapte hij over naar D’Ieteren Sport, de importeur van Yamaha-motoren en scooters, waar hij marketingassistent was. Vijf jaar later stapte hij over naar Moteo Belgium. Daar begon hij als marketingmanager Belux voor de motor- en scootermerken Suzuki, SYM, Peugeot, Derbi en Benelli.
WIL
De functie van manager voor pr, events & sponsoring is nieuw bij Moteo. “Moteo verdeelt zes merken in zes landen. Tot een jaar geleden was elk land onafhankelijk. Het waren mini-entiteiten die het voordeel van de groep niet benutten.” Voor marketing is drie jaar geleden al een meer gecentraliseerde structuur opgezet en nu ook voor public relations, evenementen en sponsoring. Vanoutryve kreeg de vraag of hij zijn lokale verantwoordelijkheid wilde inruilen voor een groepsverantwoordelijkheid. “De bedoeling is te werken aan raakvlakken en schaalvergroting en te zoeken naar synergie”, zegt hij. Zijn taak is onder meer perslanceringen van motoren en scooters op groepsniveau te organiseren.
VRIJE TIJD
Zijn vrije tijd besteedt Thomas Vanoutryve aan zijn gezin (twee zonen), mountainbiken en reizen. En motorrijden? “Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt”, zegt hij.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier