Naar school met K3

Bij het begin van het nieuwe schooljaar prijken de drie meisjes van popgroep K3 prominent op mappen en kaftpapier.

Bij het begin van het nieuwe schooljaar prijken de drie meisjes van popgroep K3 prominent op mappen en kaftpapier. Jeroen Jespers, bij Studio 100 verantwoordelijk voor de merchandising voor K3, geeft geen cijfers van de verkoop van vorig schooljaar. “We willen het low profile houden, maar je mag ervan uitgaan dat de K3- stationary momenteel de best verkopende is.”

K3 is een project van Niels William Productions. De groep is razend populair, vooral bij kinderen. Manager Niels William bezit het K3- format. Studio 100, vooral gekend van het pretpark Plopsaland en de tv-programma’s Samson & Gert en Kabouter Plop, heeft een exclusieve overeenkomst met Niels Williams om het commerciële aspect van K3 uit te baten buiten de cd’s (die zitten bij BMG). Momenteel is er van K3 onder meer een kledinglijn ( Pecotex), een schoenenserie en de schoolreeks.

Aanvankelijk vormden tieners de doelgroep van K3. Maar het publiek blijkt nu beduidend jonger. Jespers heeft het over anderhalf tot tien jaar. “Dat is een heel dankbaar publiek. Ze brengen ouders en grootouders mee,” weet hij. Er loopt een opvallende parallel met de Samson-rage van tien jaar geleden. Ook toen sloeg het concept vooral aan bij (zeer jonge) kinderen. “Daarom is het huwelijk van Studio 100 met K3 perfect,” vindt Jespers. “We weten hoe je een succes lang in stand kan houden. De kans is groot dat er al lang geen sprake meer zou zijn van K3 als anderen ermee op de markt waren gegaan. We proberen op alle fronten te doseren. We zouden dubbel zoveel kunnen verkopen, maar dan is het concept ook eerder opgebrand.”

In het najaar komen er onder het K3-merk een donut, een nieuwe kledinglijn, een nieuwe serie schoenen, puzzels, wenskaarten en fotolijsten. En net als in de Samson-periode zijn er ook stripverhalen. In september volgt een website van K3. In de kerst- en krokusvakantie doet K3 een grote show in onder meer de Grenslandhallen en de Brabanthal. En in de paasvakantie spelen de meisjes de drie goede feeën in de Doornroosje-musical. Jespers: “K3 is een project waar nog heel wat potentie in zit, maar doseren blijft de boodschap.”

AVP

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content