MONSTER.BE
De Post begeeft zich voor de allereerste keer met zijn recruteringscommunicatie op internet. Daartoe heeft het een commercieel akkoord gesloten met Monster Belgium. Dat is een 100% dochter van het Amerikaanse mediabedrijf TMPW, dat met www.monster.com ‘s werelds grootste recruteringssite in huis heeft, en daarnaast in een 13-tal landen met lokale sites actief is.
Een eerste project binnen die commerciële samenwerking ziet eerstdaags het licht: voor de aanwerving van 1750 jonge, hoger geschoolde mensen, voor functies in informatietechnologie, marketing, sales, human resources. Niet dat die nu uitsluitend via het net gezocht zullen worden. Ook traditionele print-media als Vacature.com en Job@ worden in de campagne betrokken.
“Maar we willen ons op een dynamische manier positioneren naar dat jonge publiek,” legt communicatiedirecteur Monique Van Trappen van De Post uit, “en Monster.be leek ons met zijn toffe interactieve site, zijn bereik en zijn serieuze referentielijst de beste propositie”. Concreet zal De Post zowat 1000 functies ‘posten’ op www.monster.be, daarnaast ook grote advertentie-aanwezigheid hebben op de site, en de monster-software benutten om te speuren in de bestaande databank waarin al zo’n 15.000 Belgische cv’s zijn gebundeld. Welk prijskaartje er aan de overeenkomst hangt, wordt er niet bij verteld.
Wél wil Christophe Nottebaert, general manager van monster.be, verklappen dat er in het najaar een vergelijkbare actie zal lopen om postbodes te zoeken. Vanaf september start monster.be trouwens samen met partners als Randstad, Creyf’s, Toyota en Distrigas een ‘blue collar’-project naar het arbeiderspubliek – dat nog niet zo massaal aan het internet is.
Monster.be startte in ons land in februari 1999, en realiseerde vorig jaar 25 miljoen frank omzet, waarvan meer dan de helft in het laatste kwartaal. “De eerste drie maanden van dit jaar gaven tegenover dat vierde kwartaal al weer een stijging van meer dan 40% te zien,” zegt Nottebaert. De site wordt nu door zowat 100.000 bezoekers per maand geraadpleegd. 25.000 daarvan registreerden zich al voor een ‘My Monster Account’, 15.000 lieten een cv achter.
Omdat er 36 miljoen aan marketing was besteed, werd 1999 uiteraard met verlies afgesloten. (Wereldwijd is Monster wél al winstgevend.) Dit jaar stijgen de marketinginspanningen van monster in ons land overigens naar 100 miljoen frank.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier