Mediagroep Corelio boekte in 2012 nettoverlies van 3,9 miljoen euro

(Belga) Mediagroep Corelio heeft in 2012 een omzet geboekt van 370 miljoen euro. Dat is een daling van 4,6 procent tegenover 2011. Het nettoverlies klokte af op 3,9 miljoen euro. De economische crisis en de moeilijke conjuncturele marktomstandigheden hadden een negatieve impact op de bestedingen en dat resulteerde in een wispelturige en dalende advertentiemarkt. Dat heeft de uitgever van onder meer De Standaard en Het Nieuwsblad donderdag bekendgemaakt.

De wispelturige advertentiemarkt was volgens Corelio vooral merkbaar in het segment van de jobmarkt en de lokale advertentiemarkt voor huis-aan-huisbladen. Met een eigen vermogen van 90 miljoen euro op een balanstotaal van 307 miljoen euro, blijft de solvabiliteit van de groep onverminderd sterk. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content