‘Marketing evolueert naar een ecosysteem’

Philippe Verschueren

WIE

Philippe Verschueren (50)

IS

Managing director The Favourites

WAS

Philippe Verschueren startte in 1994 na een studie toegepaste economische wetenschappen bij Ford Motor Company en groeide er door tot brandmanager. In 1999 werd hij marketing communication line manager bij Belgacom. Na zes jaar werd hij marketing communication director van Citibank. Tijdens de bankencrisis kwam hij in contact met Telenet voor de functie van vice president marketing communication. Hij bleef er tot begin 2010 en werd dan salesdirector bij de mediaregie RMB. “Daar vertrok ik na een jaar. Ik heb dan drie jaar de Belgian Direct Marketing Association geleid.”

Tot voor kort werkte Verschueren als marketingconsulent vooral voor Makro-Metro. Hij moest de retailer weer op de rails te krijgen. Hij werkte er samen met het Belgische De Schutter’Neroc en het Nederlandse Giesbers Communication. Toen zijn opdracht daar ten einde was, deden die twee bedrijven hem een aanbod.

WIL

Dat aanbod was The Favourites, een marketingcommunicatiebureau voor de Benelux met vestigingen in Antwerpen en het Nederlandse Velp. Het bureau wil merken de favoriet maken bij hun doelgroep en inspelen op de kansen die ontstaan door de digitale transformatie. “De digitale veranderingen leggen druk op alle sectoren. De consument doet almaar meer via het internet en wil directe voldoening. Er zijn bovendien heel veel communicatiekanalen om je doelgroep te bereiken. Elk medium heeft zijn specialist nodig. Eén bureau dat alles in huis heeft, bestaat niet meer. Het evolueert naar een ecosysteem.” Verschueren zegt dat The Favourites de juiste specialisten op het juiste moment bij elkaar zet.

VRIJE TIJD

Gezin, tennis en golf, gemeenteraadslid in Schilde.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content