Liever dynamisme dan ervaring

© GF

WIE

Maria Pergolino (40)

WORDT

Chief marketing officer bij Anaplan

WAS

“Ik heb al achttien jaar ervaring in marketing. Het blijft me fascineren, met als gevolg dat ik mijn werk altijd met heel wat nevenactiviteiten heb gecombineerd. Ik heb publicaties op mijn naam staan, werk mee aan vakbladen en ben al een enkele keren met een award beloond. Voor ik bij Anaplan kwam, was ik senior vice president of global marketing and sales development bij Apttus, een vooraanstaande speler in quote-to-cashsoftware. Ik bracht er vijf jaar door. Het was een periode waarin het bedrijf uitgroeide tot een van de belangrijkste financiële instellingen ter wereld. Onder mijn leiding groeide het marketingteam met liefst 2400 procent.”

WIL

“In deze baan krijg ik te maken met een mix van strategie en creativiteit, de twee aspecten van marketing waar ik het meest van hou. Het is bovendien erg prettig omringd te zijn met talentvolle mensen die niet alleen passioneel met hun werk bezig zijn, maar ook heel wat zin voor innovatie aan de dag leggen. Als leidinggevende meet ik mijn eigen succes aan de hand van mijn team. Daarbij verkies ik de dynamisme van het team boven de ervaring van de medewerkers. Ik zal nooit iemand aanwerven met wie ik niet mee wil gaan eten ( lacht). Iemand maakte me er ooit attent op dat op mijn bureau evenveel foto’s stonden van mijn team als van mijn familie. Ik zag dat als een compliment. Een succesvol team steunt en ondersteunt zichzelf altijd. Ik wil onze ploeg voort uitbouwen tot een dreamteam, tot de beste van de klas in marketingorganisatie.”

WAT IN VRIJE TIJD

“Wijn. Ik ben een sommerlier en gespecialiseerd in Californische wijnen. En ik leer golfen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content