Jong in een oude markt
Elk sterk werk verdient een vakkundige lijst, klinkt het bij Just Frame It. De Gentse specialist in inlijsten koppelt klassiek vakwerk in het atelier aan een gebruiksvriendelijk tool op het internet. Via digitalisering wil het een jonger publiek aanspreken.
Jong team in een oude markt
Just Frame It is het onlineconcept van Rodegros, een Gentse specialist met 25 jaar ervaring in inlijsten. “Rodegros was echt een familiebedrijf”, vertelt Henri de Kemmeter. “Het is opgericht door Romain De Groote. Hij heeft het samen met zijn vrouw en zijn zoon op de kaart gezet als een specialist in lijsten op maat.” De belangrijkste klanten waren fotografen met een eigen winkel. Door de snelle opmars van de digitale fotografie kreeg deze belangrijke afzetmarkt van Rodegros het zwaar te verduren. “De lokale fotograaf is nagenoeg volledig uit het straatbeeld verdwenen” vervolgt Henri de Kemmeter. “Rodegros stond voor zware uitdagingen. De familie had daar niet meer echt zin in. Wij zagen vooral kansen. Zo zijn wij in 2018 aan boord gekomen.”
Wij, dat is naast Henri de Kemmeter ook Gilles Verhulst. Met Just Frame It wilden de twee twintigers een nieuw publiek aanboren. Via Rodegros blijven ze nog wel de professionele markt bedienen. Dat zijn naast enkele resterende fotografen vooral begrafenisondernemers en kunstenaars. Met Just Frame It mikken ze op jongere consumenten. “Terwijl Rodegros slinkt, zien we sinds begin dit jaar een sterke groei van Just Frame It. 2018 was nog een overgangsjaar. We hebben zwaar geïnvesteerd, onder meer in onze website, maar ook in de vernieuwing van het atelier. Tegelijk hebben we de structuur van de vennootschap lichter gemaakt. Eigenlijk hebben we eerst moeten afbreken, daarna hebben we een nieuwe fundering gelegd en nu zijn we volop aan het bouwen. We zijn een jong team in een oude markt.”
Voor dit jaar moet Just Frame It ongeveer 200.000 euro omzet opbrengen. Voorlopig ligt de focus van Just Frame It op de Vlaamse markt. “We hebben zeker de ambitie het concept ook in Franstalig België en onze buurlanden te lanceren, maar daarvoor moeten we eerst voldoende sterk staan op onze thuismarkt.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier