‘Ik wil uitgedaagd worden’
WIE
Joachim Rubin (43)
IS
CEO LolaLiza
WAS
Joachim Rubin was tot voor kort marketeer in de voeding- en retailsector. Hij studeerde economische wetenschappen aan de ULB en haalde een master in marketing aan de Solvay Business School. Hij startte zijn carrière in 1998 bij Bongrain, ging in 2000 naar Danone, stapte in 2007 over naar de kaasproducent Bel om in 2011 de marketing bij Delhaize op zich te nemen. Bij Delhaize was hij tot afgelopen zomer fresh & strategic partnership vice president. “Ik heb fantastische jaren in de voedingssector gehad, maar ik zocht een nieuwe uitdaging. En ik wilde bijleren. Ik wilde springen. Ik ben gepassioneerd en geef alles voor mijn job. Maar ik wil niet in mijn comfortzone blijven. Ik wil uitgedaagd worden, nieuwe mensen ontmoeten, in een nieuwe sector terechtkomen.”
WIL
Joachim Rubin heeft de overstap naar de kledingdistributie gemaakt als CEO van de Belgische modeketen LolaLiza. “Ik zou niet meer uit de retail willen. Het ritme is er snel en het einddoel is de consument”, zegt hij. Volgens Rubin stelt de consument zich elke dag twee vragen: wat eten we vanavond en welke kleren doe ik aan?
LolaLiza staat voor grote uitdagingen: het merk moet sterker worden en er moet sneller worden ingespeeld op de wensen van de doelgroep. “Ik wilde aan boord komen van een boot die van koers moet veranderen om te overleven”, zegt Joachim Rubin. “De modesector wijzigt, net als voeding, heel snel. Je moet reactiever en innoverender zijn. In fast fashion zijn er geen seizoenen meer. Je moet heel snel reageren.” Voor LolaLiza is e-commerce ook een uitdaging. “Groei kan niet zonder e-commerce, maar de winkels blijven belangrijk. Het is omnichannel, er zijn geen grenzen meer tussen on- en offline.”
VRIJE TIJD
“Familie, vrienden, sport. Ik loop en fiets.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier