‘Ik wil niets opleggen, maar ideeën stimuleren’

WIE

Fabian Vanhouche (45)

IS

Head of creative VO Event

WAS

Fabian Vanhouche studeerde communicatie en reclame aan het Ihecs in Brussel. Zijn eerste baan was bij de persverdeler AMP, waar hij ook stage had gelopen. “AMP zette in 2000 een marketingafdeling op. Daar kon ik aan de slag. Ik heb er anderhalf jaar gewerkt”, zegt Vanhouche. In 2001 stapte hij over naar Tour des Sites, waar hij de eventsector ontdekte. “In 2008 ben ik zelfstandig geworden. Ik werkte als consultant voor verschillende communicatiebureaus. Een ervan was VO. Het begon met één opdracht, en uiteindelijk ben ik er gebleven.” In 2017 werd hij bij VO event client service director. Onlangs kreeg hij de post van head of creative.

WIL

“We hebben de afgelopen jaren meer creatieve concepten uitgedacht, maar de functie van head of creative bestond nog niet bij VO”, zegt Vanhouche. Zijn taak is om conceptueel te werken. Een evenement is niet zomaar een evenement. “Het gaat om storytelling. Wat willen we vertellen? Wat is de boodschap? Zodra je een concept hebt, werk je verder aan de vorm en de vertaling van dat concept. Als head of creative wil ik niets opleggen, maar ideeën stimuleren.”

De evenementenwereld heeft onder de coronamaatregelen geleden. Live-events waren zo goed als onmogelijk. “Alles is toen 100 procent digitaal gegaan. We dachten dat dat zo zou blijven, maar nu kan er weer meer. We moeten anticiperen op wat de klant wil. We krijgen minder tijd om evenementen op te zetten”, zegt hij.

Zijn uitdaging is om als head of creative voor alle onderdelen van de VO-groep te werken. “We willen graag 360 gradencommunicatie bieden. We hebben daarvoor alle expertises in huis.”

VRIJE TIJD

“Mijn werk vraagt veel tijd en energie, maar ik probeer zo veel mogelijk tijd met het gezin door te brengen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content