HUMAIN – Digitaal evolueren door coaching en consultancy
Humain helpt organisaties om een digitale mentaliteit te ontwikkelen. Daarbij ligt de focus eerst op adviseren, daarna op implementeren.
Wat doet Humain? “Allereerst reiken we tools aan waarmee bedrijven de meerwaarde van digitale innovaties zoals robotisering en artificiële intelligentie kunnen ontdekken”, zegt oprichter Tom Husson. “Na die coaching volgt de consultancy. We begeleiden hen dan om de gevormde visie te vertalen naar de praktijk. Onze medewerkers zijn dus eerst coach en pas daarna consultant.”
Wat maakt het bedrijf uniek? “Allereerst is er dus die unieke coaching- en consultancyaanpak. Daarnaast is Humain een onderdeel van de Cronos Groep, waardoor we kunnen terugvallen op een netwerk van meer dan 7000 implementatiespecialisten voor allerlei innovatieve technologieën.”
Hoe is het idee ontstaan? “Op een AI for Business Summit hoorden we standhouders vertellen dat ze met hun technologie alles konden bouwen waar je maar van kunt dromen. Maar we stelden ook vast dat potentiële klanten niet eens wisten waarvan ze moesten dromen. Er was dus duidelijk behoefte aan een vertaalslag tussen enerzijds innovaties en hun mogelijkheden, en anderzijds de businesscontext, de doelstellingen en de impact.”
Waar is Humain actief? “Humain heeft kantoren in Leuven, Kortrijk, Gent en Antwerpen. Klanten zijn organisaties zoals Telenet, Bekaert, Galapagos, Carrefour, de Europese Raad en het Europees Parlement. Onze aanpak is dan ook volledig sectoronafhankelijk.”
Welke steun krijgt Humain? “De financiering komt vanuit de OECO-cluster, een platform voor ondernemers dat behoort tot de Cronos Groep. Wij kunnen ook terugvallen op verschillende mentoren van binnen en buiten diezelfde groep.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier