‘Het is ook fijn een strategie te concretiseren’
WIE
Wim Walraevens (47)
IS
Director digital strategy & experience bij TBWA Belgium
WAS
Tot in maart was Wim Walraevens als zelfstandige actief bij Craftzing, een samenwerkingsverband van freelancers dat digitale strategieën en concepten uitwerkt. Hij begon zijn loopbaan in 1995 in de communicatie en maakte de overgang van klassieke naar digitale media in de reclamewereld mee. Hij leerde de kneepjes van het vak als account executive bij Cypres. Een jaar later werd hij accountmanager bij Quattro D’Arcy, waar hij Jan Van den Bergh leerde kennen, die eind jaren negentig een pionier in digitale communicatie was. Van den Bergh richtte bij Quattro D’Arcy het internetbureau i-Merge op. Walraevens stapte in 2000 mee in dat avontuur. Twee jaar later verhuisde hij naar Duval-Guillaume, waar hij managing partner van Duval-Guillaume E werd. Samen met Kurt Tuypens, zijn collega-vennoot bij Duval-Guillaume E, zette hij in 2009 Zamante op, een sociaal netwerk voor amateurvoetballers. Na twee jaar besloot Walraevens zich als freelancer te concentreren op het uitdenken van digitale strategieën voor bedrijven.
WIL
De stap van Wim Walraevens naar TBWA Belgium heeft te maken met teamwork. Als freelancer zette hij de grote lijnen voor digitale strategieën uit, waarna anderen dat project uitwerkten. “Het is goed een strategie uit te schrijven, maar het is ook fijn die te concretiseren”, vindt Walraevens. Hij heeft als freelancer de samenwerking met een team gemist. En net nu hij bij TBWA begon, werd thuiswerken het nieuwe normaal. “Dat is een paradox”, zegt hij. “Als freelancer was ik het wel gewoon thuis te werken. De samenwerking met de groep lukt wel via de moderne middelen, maar we kijken er toch uit naar live te kunnen brainstormen.”
VRIJE TIJD
Lopen (een marathon per jaar), reizen en Italië.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier