‘Het gaat om proeven en aanraken’
WIE
Kristof Snels (45)
IS
Creatief directeur The Oval Office
WAS
Snels kwam in de reclamewereld terecht als jobstudent. Hij studeerde onder meer audiovisuele kunsten aan Sint-Lukas in Brussel. Hij startte bij een klein bureau. “Ik deed daar de post-productie van drukwerk.” Snels waagde de stap naar de grotere bureaus in en rond Brussel en kwam in 2001 als copywriter bij Grey Brussel terecht. Vervolgens ging hij naar Duval Guillaume en in 2008 naar LDV, waar hij creatief directeur werd. “Ik kreeg de kans het bureau mee vorm te geven”, zegt hij. Na vier jaar ging hij er weg en werkte hij als freelancer voor bedrijven. “LDV (inmiddels LDV United, nvdr) vroeg me in 2015 terug te komen.” Daar was hij tot september 2019 executive creative & strategic director.
Hij kreeg bij LDV United de drang zich opnieuw voor de leeuwen te gooien. “Het was tijd voor iets nieuws. Ik ben enkele maanden interim-creatief directeur bij Publicis geweest. Ik heb toen met verschillende bureaus gepraat, waaronder The Oval Office”, zegt hij.
WIL
Bij The Oval Office is hij creatief directeur en maakt hij deel uit van het management, naast CEO Wouter Boits en managing partners Isabelle De Schryver, Olivier Trop en Bart Van Wanrooij. “The Oval Office is anders dan de typische reclamebureaus”, zegt Snels. Het start vanuit de merkervaring. “Ervaring wordt belangrijker voor de klanten. Je kunt daarmee het verschil maken in het moeilijke medialandschap”, aldus Snels. “Het gaat om creativiteit en mensen raken. 85 procent van de mening over een merk wordt bepaald door ervaringen in het echte leven. Het gaat erom een merk te laten beleven via onder meer evenementen. Het gaat om proeven en aanraken.”
VRIJE TIJD
Tijd besteden met de kinderen, trektochten met vrienden, sporten en lezen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier