Google wil databril Glass bedrijven binnenbrengen

(Belga) Het Amerikaanse technologiebedrijf Google bereidt de lancering van zijn Glass-databril voor. Een doelgroep moeten ondernemingen zijn, waarvan de werknemers bij hun werk een bijkomstig display net boven het oog goed kunnen gebruiken. Google startte daarom een programma dat bedrijfsklanten bijkomende diensten biedt.

Het programma moet specifieke problemen op de werkplaats oplossen, zei Kelly Liang, directeur zakenontwikkeling bij Google, aan de krant The New York Times. Tegelijkertijd zal dat programma de bril ook voor de gewone consument verbeteren, aldus Liang. Momenteel proberen onder meer artsen, brandweermannen, politieagenten en Schlumberger – een dienstverlener voor oliebedrijven – toepassingen met de databril uit, aldus de krant. De databril toont informatie boven het rechteroog, terwijl de gebruiker de handen vrij heeft voor andere taken. Voorts kan de ingebouwde camera ook afbeeldingen en video’s maken. De bril was daarnaast ook al te zien bij professionele sporters. Zo droegen basketbalspelers van de NBA-teams Sacramento Kings en Indiana Pacers de hoogtechnologische bril, met specifieke software om video’s uit te zenden naar fans. Tijdens hun training kan de bril de coaches ook een beter begrip van bijvoorbeeld de balrotatie geven, aldus Chris Granger, operationeel directeur van de Sacramento Kings, aan de krant. Een termijn voor de lancering van de bril is nog steeds niet bekend. Wel bereidt Google die start overduidelijk voor. Onlangs sloot het bedrijf immers nog een partnerschap met de Italiaanse brillenmaker Luxottica, het bedrijf achter onder meer het roemruchte merk Ray-Ban. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content