‘Geïntrigeerd door nieuwe technieken’
WIE
Paul Verkinderen (55)
WORDT
Salesdirector Belux bij Fixico
WAS
“Automotive is de rode draad in mijn carrière. En ook al daarvoor. Als student werkte ik als autoverkoper. De voorbije decennia deed ik vooral in de fleet- en leasingsector ervaring op. En als er een zijsprongetje kwam, dan deed dat me beseffen waar ik echt thuishoorde.”
WIL
“Toen ik over Fixico hoorde, zag ik dat er een functie in Amsterdam beschikbaar was. Op zich zag ik dat niet zo zitten, maar het was wel de aanleiding om een gesprek op te starten. Ik ben al jaren geïntrigeerd door nieuwe technieken, digitalisering, IT enzovoort. Daar is een markt voor en er is geen weg meer terug. In het verleden was de markt van de autoherstellingen niet zo transparant. Daar willen we verandering in brengen met ons uniek digitaal platform dat spelers uit de sector de mogelijkheid biedt herstellingen te taxeren, te plannen en op te volgen.
“De voorbije dertig jaar heb ik fors in de uitbouw van mijn netwerk geïnvesteerd. Meer dan in andere sectoren is het in onze branche ontzettend belangrijk wie je kent. Een directe toegang is cruciaal om je product kenbaar te maken. In de korte periode dat we bezig zijn, hebben we al heel wat afspraken vastgelegd en deals gesloten. Fixico mikt op een internationale profilering en wil het nummer één van Europa worden. We zijn al actief op de Nederlandse, de Belgische en de Duitse markt. Die groei willen we voortzetten. Welke rol ik daar voor mezelf in zie? De toekomst zal het uitwijzen. Eerst wil ik ervoor zorgen dat de Belgische markt goed draait. We zien wel wat daarna komt. Misschien Frankrijk?”
VRIJE TIJD
Hockey, tennis en soms golf. Voorzitter van een kookclub.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier