Focus op de winkelconcepten
Carrefour België heeft Arnaud de Lauzières benoemd tot directeur voor de evolutie van zijn winkelconcepten, een nieuwe functie. Hij was voorheen zes jaar de exploitatiedirecteur van de hypermarkten. De missie van De Lauzières is de ontwikkeling van de winkelconcepten vorm te geven en te ondersteunen, met als prioriteit de hypermarkten en de buurtwinkels. “Ik ben al twee keer in een Brusselse Express-buurtwinkel van Carrefour geweest”, zegt De Lauzières. “Ik maak foto’s, kijk hoe de winkels functioneren, ondervraag de verantwoordelijken,… De dagen zijn wat rustiger voor mij. Als je constant met operationele taken bezig bent, sta je meer onder druk. Ik ben mij aan het informeren, ik spreek en ik lees.”
Na een commerciële opleiding ging De Lauzières twaalf jaar bij Danone aan de slag. Eerst als commercieel verantwoordelijke voor Evian en op termijn als hoofdverantwoordelijke voor alle merken van mineraalwater van de groep Danone. “In een marketingfunctie heb ik de harde wereld van de grote retailers leren kennen”, zegt hij. “Ik moest in de winkels echt onderhandelen met de rayonverantwoordelijke om ervoor te zorgen dat Evian-mineraalwater meer en duidelijker aanwezig was dan de producten van onze concurrenten.”
In 2002 stapte De Lauzières over van een fabrikant naar een distributeur. Bij Carrefour werd hij verantwoordelijk voor het beheer van de Franse hypermarkten. Die functie oefende hij drie jaar uit, tot hij in 2006 regionaal directeur van de hypermarkten in Bretagne werd. Toen Lars Olofsson in 2009 topman van de groep werd, trad De Lauzières toe tot het strategische comité van de groep. Hij kreeg onder andere de opdracht het segment van de hypermarkten heruit te vinden. Een van de proefprojecten was de winkel van Mont-Saint-Jean in Waals-Brabant. Sindsdien werkte hij hecht samen met het team van de toenmalige CEO van Carrefour België, Gérard Lavinay. In 2011 kwam hij aan het hoofd van de Belgische hypermarkten van Carrefour.
JL
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier