‘Een Bugatti is een andere wereld’
WIE
Bernard Van Bellingen (46)
IS
Brandmanager van Bugatti Brussels
WAS
Van Bellingen studeerde communicatie in Brussel, maar maakte die opleiding niet af. Hij was meer bezig met autosport en kwam in 1998 bij D’Ieteren terecht als piloot-instructeur. Klanten die een Porsche kochten, gaf hij uitleg over het rijden met zo’n wagen. Van Bellingen was in het begin van deze eeuw ook eventmanager voor Bentley, Lamborghini en Audi in ons land. In 2007 kreeg hij de verantwoordelijkheid voor de public relations van Porsche en deed daarnaast de eventactiviteiten voor de prestigemerken. Later werd hij persverantwoordelijke voor Bugatti, het prestigemerk in het gamma van D’Ieteren.
WIL
Sinds 1 januari is Van Bellingen de brandmanager voor Bugatti in ons land. Daarnaast blijft hij de pr verzorgen voor Bentley en Lamborghini. Is er dan geen interne concurrentie? “Niet echt”, zegt Van Bellingen. “De goedkoopste Bugatti kost 2,5 miljoen euro zonder btw. Dat is een andere wereld”, zegt hij. “Wie een Bugatti koopt, heeft doorgaans zo’n vijftig wagens. Die kopers zijn gepassioneerd bezig met auto’s. Veel van hen kopen een Bugatti als investering.” Vorig jaar was er volgens Febiac één Bugatti ingeschreven in ons land.
Waarom koos D’Ieteren voor Van Bellingen als brandmanager voor Bugatti? “Omwille van mijn affiniteit met het luxesegment en mijn adresboekje met namen van potentiële klanten”, zegt hij. “De klanten voor een Bugatti komt niet aan mijn deur aankloppen. Je moet ze zoeken. Het is een lange weg om zo’n auto te verkopen.” De klant kan een testrit maken op een circuit en de fabriek in Molsheim bezoeken.
Door zijn baan krijgt Van Bellingen geen bedrijfswagen van het merk. “We hebben wel twee Bugatti’s in ons hoofdkwartier staan, om aan klanten te tonen.”
VRIJE TIJD
Mountainbiken, lopen, familie en rijden op het circuit.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier