Duurzame goodiebag
Volgens Simon Polet is dit een beter moment om een zaak te starten dan een halfjaar geleden. Met zijn vennoot Benoît Forpied gaf hij zijn baan op om een bedrijf uit de grond te stampen. Door corona kwam er meteen een tweede webshop bij.
Wat doet Drink Big? Het bedrijf verkoopt drinkbekers die bedrijven kunnen personaliseren. Ze worden vervaardigd in China. Eind december werden de productielijnen plots stopgezet. “Slechte timing”, zegt Simon Polet, die eerder aan de slag was bij de start-upstudio eFounders. Met een paar weken vertraging kwam de bestelling toch aan. Om niet meer afhankelijk te zijn van één product, werkte Drink Big meteen een divers gamma producten uit die bedrijven kunnen gebruiken als relatiegeschenk of voor een goodiebag. Voor die producten bouwden ze een nieuwe webwinkel: Merchery.
Hoe evolueert de markt door corona? “De crisis is tijdelijk. Het publiek dat we op het oog hebben, blijft. Alleen al in de Verenigde Staten geven bedrijven per jaar 24 miljard dollar uit aan promotiemateriaal”, zegt Simon Polet. “Niet elke sector is op dezelfde manier geraakt door covid-19. In de farma, de telecom en de retail blijven bedrijven draaien.”
Bedrijven zijn toch volop aan het besparen? “Wij focussen op kwaliteitsproducten die duurzaam zijn en die ervoor zorgen dat het verbruik van plastic dat maar één keer wordt gebruikt, vermindert”, aldus Polet.
Welke producten biedt Merchery nog aan? Fietshelmen, herbruikbare rietjes en thermoskannen, die personaliseerbaar zijn. Het bedrijf breidde niet alleen zijn gamma uit, maar diversifieerde ook de producenten waar het mee samenwerkt. De helft van de producten komt nu uit Europa.
Wanneer hoopt het bedrijf winstgevend te zijn? Tegen de zomer, hoopt Simon Polet: “Onze kosten zijn miniem. Mijn vennoot en ik geven niets uit. We doorstaan deze crisis met weinig schade.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier