Dichter bij het hart

Dries De Beul is een jaar aan de slag als businessunitmanager retail bij Toshiba TEC. De handels- en bedrijfseconomisch ingenieur in de beleidsinformatica zei bij zijn aantreden dat hij wou meewerken aan de ambitieuze groeiplannen van het bedrijf. Wat is er in de afgelopen 365 dagen gebeurd?

Dries De Beul: “In de eerste plaats heb ik mijn steentje bijgedragen tot de promotie van de Toshibaproducten bij de retailers. Daardoor heb ik volop de kans gekregen om contact te hebben met onze klanten, partners en prospecten, wat alleszins een verrijkende ervaring is geweest. Nog te weinig mensen kennen Toshiba als een van de belangrijkste aanbieders van hardware voor winkelautomatisering, met professioneel onderzoek & ontwikkeling en faciliteiten voor productie en kwaliteitscontrole.”

Een tweede doelstelling was het opzetten van strategische allianties en het uitbouwen van een sterk partnernetwerk. “We wilden iedere retailer de beste oplossing voor zijn winkelautomatisering kunnen voorstellen. Ook daarin hebben we een paar grote stappen voorwaarts kunnen doen.”

Dries De Beul spendeert zijn vrije tijd het liefst samen met gezin en vrienden en houdt van reizen en gezellig tafelen. In het afgelopen jaar kwam er van ontspanning echter niet veel in huis: “Door mijn nieuwe functie had ik te weinig tijd voor sportieve activiteiten zoals jogging en tennis. Op het eerste gezicht heb ik trouwens een rare keuze gemaakt door over te stappen van Honda Access Europe naar Toshiba TEC. Mijn vorige werkgever was veel dichter bij huis. Nu zit ik alle dagen anderhalf tot twee uur in de auto. Bovendien werk ik niet langer op Europees maar op BeLux-niveau. Toch ben ik tevreden, want deze job ligt dichter bij mijn hart. Dat klinkt misschien een beetje sentimenteel, maar het is wel zo. Bovendien mag je niet vergeten dat ik tien jaar geleden al bij TEC Belgium – ondertussen geïntegreerd in Toshiba TEC Europe – heb gewerkt, zodat ik ook een beetje ben thuisgekomen.”

“Ik vind dat ik nog altijd in de inwerkingsfase zit, die vanwege mijn TEC-verleden misschien iets sneller verloopt dan anders. Ik heb vooral veel naar klanten, partners en medewerkers geluisterd en op basis daarvan al een aantal kleinere wijzigingen in de strategie aangebracht. Zo hebben we nu elke week een vergadering waarin op sleutelmomenten van de voorbije week wordt teruggeblikt, terwijl we ook bekijken hoe we een gelijkaardige situatie in de toekomst willen aanpakken en refereren aan ‘best practices’ uit andere Toshibabranches. Geleidelijk aan ontwikkelen we zo een duidelijke strategie op middellange termijn.”

Dries De Beul (40)

IS: businessunitmanager retail Toshiba TEC

VRIJE TIJD: reizen, tafelen, jogging en tennis

JS

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content