De leidende positie behouden
WIE
Ça?anur Atay Uçtu (41)
IS
Marketing en experience director bij MediaMarkt Benelux
WAS
Aanvankelijk ambieerde Ça?anur Atay Uçtu een carrière in de diplomatieke dienst van Turkije. “Mijn vader was F16-piloot en we woonden daardoor in verschillende landen. Daarom koos ik voor de bachelorstudie internationale betrekkingen. Na verloop van tijd merkte ik dat de privésector beter bij mij paste. Ik studeerde af in marketing en communicatie”, vertelt ze. In 2004 begon Ça?anur Atay Uçtu te werken als marketingspecialist bij de Turkse financiële instelling Anadolu Hayat Emekilik. In 2008 kreeg ze een aanbod om bij de afdeling Marketing & Corporate Communications van HSBC in Istanboel te werken. Vijf jaar later trad ze in dienst bij MediaMarkt Turkije als marketeer. In de afgelopen tien jaar heeft ze geholpen van MediaMarkt het populairste elektronicawinkelmerk in haar thuisland te maken. Afgelopen najaar kreeg ze het aanbod om vanaf 1 januari 2023 marketing en experience director van MediaMarkt Benelux te worden.
WIL
Tussen september en december werkte Ça?anur Atay Uçtu zich in de Benelux-markten in. Ze werkt vanuit de vestiging in Rotterdam en brengt twee dagen per week door in Brussel of Luxemburg. Haar gezin woont nog in Turkije. In het weekend pendelt ze tussen de Benelux en Turkije. Haar opdracht is het leiden van de omnichannelmarketing. MediaMarkt heeft 49 winkels in Nederland, 23 in ons land en 2 in Luxemburg. Belangrijk is de leidende positie te behouden. “We creëren niet alleen op prijsniveau een verschil, maar ook in klantbeleving”, zegt Ça?anur Atay Uçtu. “Wij zijn een omnichannelbedrijf. We bedienen onze klanten zeven dagen op zeven, 24 uur per dag.”
VRIJE TIJD
Tentoonstellingen en evenementen bezoeken. Ze zet zich ook in voor gendergelijkheid.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier