De klant naar de winkel leiden
Wie
Ruben Geeraerts (36)
Is
Countrymanager S4M Benelux
Was
Sinds begin dit jaar leidt Ruben Geeraerts in ons land S4M (Success For Mobile), een in 2011 in Frankrijk opgestart bedrijf dat actief is in mobiel adverteren. Hij werkte voor het mediabureau Dentsu-Aegis toen S4M hem vroeg of hij een Belgische vestiging wilde opstarten. “Ze wilden iemand die voeling had met de Belgische markt”, zegt hij.
Geeraerts studeerde marketing-communicatie aan de Erasmus Hogeschool. De microbe voor de media kreeg hij te pakken tijdens stages bij het mediabureau Space. In 2007 begon hij bij Havas, waar hij na twee jaar overging naar de planning en aankoop van digitale media. In 2010 werd hij digital manager bij Mindshare Belgium, om drie jaar later te verkassen naar Dentsu Aegis Belgium.
Wil
De uitdaging voor Ruben Geeraerts wordt de consumenten naar de winkels te leiden via hun smartphone. S4M ontwikkelt in ons land vooral het ‘ drive to store’-concept. “Een drive to store-message geeft iemand in de gewenste doelgroep via zijn smartphone in real time de afstand en de route naar het dichtstbijzijnde verkooppunt.” Het is ook mogelijk het effect van zulke pushberichten naar de smartphone te meten. “Drive-to-store is in landen als Groot-Brittannië en Verenigde Staten meer geëvolueerd. Onze rol is het ook op de kaart te zetten bij de mediabureaus en de adverteerders. We zien dat in het tweede kwartaal al 20 procent van de campagnes drive to store zijn. Dus het begint te lopen.” Geeraerts startte aanvankelijk alleen bij S4M in ons land. Intussen zijn er vier personeelsleden en komen er tegen het einde van het jaar nog twee bij.
Vrije tijd
“Ik ben een sportfanaat. Ik zwem, doe aan thaiboksen en fitness. Daarnaast tuinieren en reizen.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier