Beste lezer,
Zodra u deze bladzijde omslaat, zal u merken dat Trends een gedaanteverwisseling heeft ondergaan. Ongetwijfeld zal u zich daarbij de vraag stellen: waarom?
De reden is simpel. Economie is vandaag alomtegenwoordig geworden in het dagelijks leven. Het is een manier van leven geworden. Trends heeft deze evolutie de voorbije 25 jaar op de voet gevolgd en zich daaraan aangepast. De definitie van wat een klassiek zakenblad heet te zijn, is verbreed. De redactie stelt zich vandaag meer dan ooit tot taak om u met goed gedocumenteerde en kwaliteitsvolle journalistiek te boeien. Ons doel is niet alleen om u tot lezen aan te zetten. We laten u ook inleven in de problematiek van het zakendoen.
De eerste voorwaarde daartoe is dat u het gevoel krijgt dat u dit magazine elke week kan beheersen en uitlezen. Daarom wordt Trends, met ingang van deze week, inhoudelijk op een nieuwe leest geschoeid. Voortaan vindt u in elk nummer op een logische en transparante manier drie grote onderdelen terug: Briefing, Focus en Advies.
In Briefing brengen we u een overzicht van al het actuele zakennieuws, samengebald in korte, originele en soms verrassende informatieve bijdragen.
Het tweede deel, Focus, is de ruggengraat van Trends. Het schetst een intrigerend portret van het hedendaagse zakenleven door middel van verhelderende reportages, diepgravende interviews en grondige dossiers.
En Advies, tot slot, informeert u op praktische wijze over het beheer van uw persoonlijke financiën (Fortuin), het beter inzetten van uw medewerkers of ‘menselijk kapitaal’ in de werkomgeving (Talent) en de juiste dosering inzake werk en vrije tijd (Stijl).
We zijn er ons van bewust dat u elke dag overspoeld wordt met informatie. Als weekblad wil Trends u daarbij een rustpunt bieden en een niet te onderschatten troefkaart: de kunst om een stevig, overzichtelijk, goed gedocumenteerd en oerdegelijk businessverhaal te vertellen dat leest als een trein. Deze beklijvende vorm van verteljournalistiek kan onmogelijk door kranten en audiovisuele media worden geboden. Hij is en blijft één van de unique selling propositions van dit tijdschrift.
Elk artikel in Trends ademt daarom het nodige leescomfort uit: sprekende foto’s, ruimte en rust in de lay-out, uitvergrote titels en aangepaste lettertekens. Deze visuele omkadering is een ‘must’ waar we extra aandacht aan willen besteden, omdat ze in belangrijke mate bijdraagt tot de sfeer en de manier waarop u een tekst in dit magazine kan lezen.
Waarom zouden we het verzwijgen? De redactie en lay-outploeg die er elke week voor zorgen dat Trends voor u kant en klaar in de winkels ligt, zijn geboeid door business. Zakendoen is voor ons een metafoor voor het leven, omdat ze handelt over rijker worden en armer worden, verliezen en winnen, ego’s die moeten samenwerken of die met elkaar botsen, liefde en passie, zelfontwikkeling en individuele ontplooiing.
Op deze manier wensen wij economische journalistiek ook te brengen, daarbij voortdurend wakend over de nodige kwaliteitscriteria.
We nodigen u uit, beste lezer, om met deze vernieuwde Trends kennis te maken.
Zend ons uw reactie door en laat ons onverbloemd weten wat u van deze veranderingen vindt ( trends@trends.be).
We wensen u veel leesgenot,
Piet Depuydt, Frans Crols Hoofdredacteur Trends Directeur Trends
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier