‘Bedrijven tonen dat het efficiënter kan’
WIE
Poppy van der Vorm
IS
Commercial Associate, Market Expansion for Belgium and France, bij het fintechbedrijf Pleo
WAS
Poppy van der Vorm benadert voor Pleo vanuit Londen de Belgische markt. De Nederlandse van afkomst – haar Nederlandse vader verhuisde eerst naar België en Frankrijk en dan naar Groot-Brittannië – studeerde economie en Frans aan de Universiteit van Nottingham. Haar carrière begon in 2019 bij de Yoox Net-A-Porter-groep. In 2020 stapte ze over naar Mailjet. “Dat was mijn eerste ervaring in sales in SaaS (Software as a Service, nvdr)”, zegt Van der Vorm. “Ik leerde er veel, maar was niet echt verliefd op het product. Na een jaar besloot ik een gelijkaardige job te zoeken in een bedrijf dat aansloot bij mijn waarden en dat een product bracht dat me aanstond.” In juni 2021 kon ze bij de fintech Pleo aan de slag als account executive in het UK-salesteam. Dit voorjaar kreeg ze als commercial associate de taak Pleo in ons land en Frankrijk op de kaart te zetten.
WIL
Het van oorsprong Deense Pleo is gespecialiseerd in ‘smart company’-betaalkaarten en geautomatiseerde onkostennota’s van werknemers. Daarmee kunnen werknemers aankopen doen voor hun werk, terwijl het financieel departement de controle en het overzicht houdt. Pleo breidde dit jaar zijn activiteiten uit naar zes landen. Van der Vorm: “Uit een onderzoek bleek dat veel Belgische werknemers hun zakelijke uitgaven elke maand moeten voorschieten. Voor financiële teams is het verwerken van die uitgaven tijdrovend.” Ze noemt de Belgische markt “met geen enkele andere te vergelijken. We hebben wel geconstateerd dat bedrijven de neiging hebben wat er is te behouden. Onze uitdaging is ze te laten zien dat er een efficiëntere manier is.”
VRIJE TIJD
Reizen, nieuwe culturen en talen leren. “En ik ben een foodie. Vooral Japans en Italiaans.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier