ALPHI-B
Sinds 17 december is in de apotheken de lustpil Alphi B verkrijgbaar. De lancering ervan werd ondersteund met een televisiespot (op VTM en RTL) en een advertentie in de meeste dagbladen. De apothekers bewerkte men via direct mailings en promotie-acties. “De komst van Alphi B is vrij krachtig ondersteund,” zegt Jan Robberechts, van het communicatiebureau Jan Robberechts & Co, dat de perscontacten voor Alphi B onderhoudt. “Het distributiekanaal moet ook overtuigd worden want daar zal men geconfronteerd worden met vragen over het product.”
Alphi B is geen geneesmiddel en dus geen concurrent voor Viagra, maar een voedingssupplement. “Viagra is een geneesmiddel dat een erectieve disfunctie bij de man moet verhelpen. Alphi B daarentegen is een voedingssupplement dat zowel door de man als door de vrouw gebruikt kan worden,” zegt Robberechts. “De heisa rond Viagra heeft bij de zakenmensen achter dit product een belletje doen rinkelen: de vraag naar een lustpil leeft in de markt.” Het product bestond al onder een andere vorm in Italië. De zakenlieden achter Alphi B hebben dat laten verbeteren en er patenten op genomen. België dient nu als testmarkt voor de vernieuwde lustpil, die overigens niet eenmalig maar in een kuur genomen moet worden om een optimaal effect te hebben.
De komende weken zal er opnieuw reclame gevoerd worden in de kranten. De tekst van de advertenties is nu licht aangepast. Voor de reclamecampagne heeft men een beroep gedaan op zangeres Wendy Van Wanten, die nog steeds het sexy meisje speelt dat ze in de jaren tachtig werd via het Nederlandse tv-programma Pin-Up Club. In de spot van Alphi B zingt ze een liedje over het onderwerp en in de advertentie kijkt zij met getuite lippen de lezer recht in het gezicht. ‘ The Power of Love‘ staat er als tekst. Daarnaast zijn ook nog sportieve en muzikale evenementen gepland waarin La Van Wanten het product onder de aandacht zal brengen.
Wendy Van Wanten treedt overigens vrij zelden op in reclame-uitingen. In een ver verleden heeft ze eens wat gedaan voor Meubelcentrale Heylen, en ze is ook nog het allereerste model geweest van lingeriemerk Marie-Jo, toen dat voor de promotie op de Duitse markt een fotomodel zocht waarin de Duitse vrouwen zich qua lichaamsbouw konden herkennen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier