Alfa Romeo mikt hoger in de markt

Alfa Romeo
Alfa Romeo
Partner Content

Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

13 oktober 2016, 15:20 Bijgewerkt op: 20 juli 2022, 07:14

“Alfa Romeo schakelt een versnelling hoger om zijn positie op de premiummarkt te heroveren”, zegt Country Manager Cédric Donck. Met de nieuwe Giulia en de introductie van de allereerste SUV (de D-SUV) wil Alfa Romeo bijkomende markten veroveren: territoriaal (met verkooppunten in de Verenigde Staten) en in de hogere segmenten (onder andere via de leasemarkt).

Hoe speelt Alfa Romeo in op de evoluties in de auto-industrie?

“Technologie verandert het wezen van de auto-industrie ingrijpend – een evolutie die veel kansen schept voor ons. Schonere motoren, uitgekiende en geconnecteerde entertainmentsystemen, driving dynamics… het zit allemaal in het Alfa Romeo-pakket. Dat moeten we onze klanten van meet af aan duidelijk maken en daarom zijn we volop bezig onze verkooppunten aan te pakken en meer upmarket te maken. Onze dienstverlening tillen we ook naar een nog hoger niveau.”

Welk type consument verleidt Alfa Romeo?

“Eerst en vooral onze traditionele klanten, mensen die zich aangetrokken voelen tot de sportieve en stijlvolle uitstraling van het merk. Met de nieuwe modellen die er de komende jaren aankomen – te beginnen met de nagelnieuwe Giulia sedan – willen we een additioneel doelpubliek aanspreken. Niet langer alleen in Europa, maar ook in de Verenigde Staten. We willen territoriaal andere markten veroveren, maar we hebben ook de leasemarkt voor ogen met die nieuwe modellen. Daar valt voor ons merk heel wat winst te halen, en zeker in België.”

“In die fleet-markt blijkt de Giulia nu al een bestseller te worden voor Alfa Romeo, dankzij de uitstekende prijszetting voor langetermijnlease wegens de hoge restwaarde van de wagen. Dat bewijst toch dat de leasemaatschappijen echt wel overtuigd zijn van het grote potentieel van ons merk. We zijn ervan overtuigd dat we de komende jaren nog zullen profiteren van de lancering van de nieuwe modellen die ons een grotere zichtbaarheid zullen geven.”

Wat zoeken Alfa-rijders in hun auto?

“Ze willen een totaalervaring. Als je in een Alfa Romeo stapt, stap je in een andere wereld. Een wereld die gebed is in een rijke geschiedenis. In meer dan 106 jaar heeft Alfa Romeo aan meer autocompetities meegedaan dan om het even welk ander merk. Een tip voor als je eens in Milaan bent: bezoek ons volledig vernieuwde-museum en je zult ervaren dat een Alfa Romeo meer dan een auto is. Het is erfgoed.”

Alfa Romeo mikt hoger in de markt