Alfa Romeo: historisch merk, premiumspeler

Alfa Romeo
Alfa Romeo
Partner Content

Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

16 november 2017, 12:20 Bijgewerkt op: 20 juli 2022, 08:01

Vanuit het roemrijke verleden van het merk positioneert Alfa Romeo zich vandaag als een premiumspeler voor wie sportiviteit, design, functionaliteit en toptechnologie sleutelbegrippen zijn. Alexandre De Preter, Marketing Manager van Alfa Romeo, legt uit hoe het merk aan de toekomst bouwt.

Hoe positioneert Alfa Romeo zich ten opzichte van andere premiummerken?

“Alfa Romeo is een sportmerk. Onze strategie is gebaseerd op dit postulaat. We weten dat onze klanten heel gevoelig zijn voor de historische waarden van het merk. Om die reden werd het museum van Alfa Romeo, dat zich in Arese, vlakbij Milaan, bevindt, volledig gerenoveerd. In dit museum willen we de bezoekers in contact brengen met de sportieve geschiedenis van het merk. Zo verwijzen we naar overwinningen van onze wagens in tal van wedstrijden. Niet voor niets vinden we vandaag het logo van Alfa Romeo, als partner, terug op de F1-bolide van Ferrari. Het design is eveneens heel belangrijk en maakt integraal deel uit van het DNA van het merk, net zoals voor veel Italiaanse ondernemingen. Tot slot speelt de aanwending van toptechnologie een belangrijke rol bij het ontwerp van nieuwe modellen.”

Hoe ziet Alfa Romeo de toekomst?

“Alfa Romeo is uiterst alert voor de uitdagingen die de actuele automarkt in zich heeft. Daarom werd voor het merk Alfa Romeo, dat deel uitmaakt van de mondiale groep Fiat Chrysler Automobiles (FCA), 5 miljard euro geïnvesteerd voor de vernieuwing van het gamma. De ontwikkeling van het merk is gebaseerd op het sportieve en prestigieuze DNA van Alfa Romeo, dat reeds meer dan 107 jaar bestaat. Om een premiumpositionering op de markt te garanderen ontwerpen we modellen die niet enkel gebaseerd zijn op het prestigieuze erfgoed van het merk, maar eveneens op de beschikbaarheid van de nieuwste technologieën, op alle vlakken.”

Zijn er concrete plannen voor wat betreft hybride en elektrische wagens?

“De groep Fiat Chrysler Automobiles, die staat voor ongeveer 5 miljoen verkochte voertuigen elk jaar, volgt de evolutie van de nieuwste technologieën op de voet. We werken op dit moment aan nieuwe oplossingen die zullen gecommercialiseerd worden voor het geheel van onze merken, waaronder ook Alfa Romeo. Het is echter nog te vroeg om hierover iets concreets te zeggen. We zullen hierover communiceren in lijn met het DNA van onze merken, de legale vereisten, en de wensen van onze klanten.”

Alfa Romeo: historisch merk, premiumspeler