AB InBev legt focus op Corona, Budweiser en Stella Artois

(Belga) De Leuvense bierbrouwer AB InBev gaat voortaan de focus voor internationale biermerken op drie merken leggen: Corona, Budweiser en Stella Artois. Dat zegt Carlos Brito, ceo van de brouwer, in een gesprek met Trends. De internationale groei van het Duitse Beck’s wordt minder prioritair, schrijft het weekblad vrijdag.

AB InBev werkt al samen met het Mexicaanse Grupo Modelo sinds 1993. Met de overname ervan heeft AB InBev nu ook het internationale biermerk Corona in handen, naast Budweiser, Beck’s en Stella Artois. “Alle vier de merken zijn complementair”, aldus Brito. “Corona staat voor een losse, onbekommerde levensstijl, Budweiser voor Amerikaans optimisme. Stella Artois is gesofisticeerd. De Belgische biertraditie. Nu, het is duidelijk dat we voortaan de prioriteiten leggen bij Budweiser, Corona, en Stella Artois.” Corona wordt in veel landen verdeeld door concurrenten van de bierbrouwer. Volgens Brito gaat het om distributiecontracten voor de korte termijn en is het een courante praktijk in de bierwereld. “De focus ligt nu op de fusie en de integratie van de overname. Het is belangrijk dat we de bestaande contracten behouden”, aldus de ceo. Voorts blijkt dat de Mexicaanse eigenaars 1,5 miljard dollar uit de verkoop in AB InBev-aandelen investeren, wat volgens Brito een teken is van hun geloof in de onderneming en de groeiperspectieven. Ook krijgt de brouwer met de Mexicaanse María Asuncíon Aramburuzabala voor het eerst een vrouwelijke bestuurder. (MDM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content