6 Amerikaanse CEO’s verklappen hun geheim voor een efficiënte vergadering
Op de website van het Amerikaanse ondernemersblad Inc. verklappen Larry Page, Elon Musk en andere Amerikaanse CEO’s hoe ze hun vergaderingen zo gesmeerd mogelijk doen verlopen.
U kunt zich hiernaast abonneren op de nieuwsbrief Bizz By Mail en zich uitschrijven door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.
1 Marissa Mayer, CEO van internetbedrijf Yahoo!
Bekijk een nieuw voorstel meteen zo kritisch mogelijk. Mayer vraagt productmanagers en ontwerpers die iets nieuws voorstellen meteen naar details over hoe ze dat idee hebben onderzocht en hoe de onderzoeksresultaten werden bevestigd.
2 Jeremy Stoppelman, CEO recensiesite Yelp
Houd elke week een persoonlijke vergadering met al wie aan u rapporteert. Door op de hoogte te blijven van de professionele en persoonlijke problemen van medewerkers, kan een CEO ervoor zorgen dat zijn bedrijf als een goed geoliede machine blijft draaien.
3 Mark Parker, CEO van sportschoenenmerk Nike (foto)
Bewaak voortdurend het evenwicht tussen wat er nodig is voor het ontwerp van de producten en wat goed is voor het bedrijf. Een goed evenwicht tussen die twee is nodig om succesvol te zijn. Parker bewaakt dat evenwicht door tijdens vergaderingen ontwerpen voor nieuwe schoenen te droedelen in een schetsboekje.
4 Larry Page, CEO van internetbedrijf Google
Wacht nooit om een beslissing te nemen tot aan de vergadering. Als er een vergadering nodig is om een knoop door te hakken, beleg dan onmiddellijk een meeting.
5 Elon Musk, CEO van elektrischeautomerk Tesla
Vraag aan elke medewerker dat hij tot in de puntjes is voorbereid, zodat hij meteen kan antwoorden op extra vragen die tijdens de vergaderingen worden gesteld.
6 Phil Libin, CEO van notitie-app Evernote
Nodig een medewerker uit voor de vergadering die daar eigenlijk niet hoeft te zijn. Die medewerker leert zo bij over delen van het bedrijf die hij niet kent. Hij fungeert als een extern klankbord tijdens de vergadering.
Benny Debruyne
Bron: het volledige artikel van Inc.com, met nog meer tips van CEO’s, leest u hier.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier