4 tips waarmee uw product zichzelf verkoopt
Er zijn zoveel producten en zoveel nieuwe artikels in de winkels dat consumenten niet voor niets lijden aan keuzestress. Hoe zorgt u dat uw nieuwe product een succes wordt, zonder dat er een indrukwekkende reclamecampagne voor nodig is?
U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.
1 Nestel uw product in de gewoontes van de klant. Iedereen die wel eens een goed voornemen heeft, weet hoe moeilijk het is om zijn eigen gedrag te veranderen. Overschakelen van een vertrouwd product naar uw nieuwe artikel is een grote stap. Wat kan helpen is rekening te houden met de gewoontes van de klant, zodat hij zelf geen grote stap naar het nieuwe product hoeft te zetten maar het product zich als het ware nestelt in handelingen die hij gewoon is.
2 Zeg hoe u het verschil maakt. Het wordt al te vaak vergeten, maar elke klant zou moeten weten op welk vlak uw product beter is dan de artikelen van de concurrentie. Leg dat duidelijk en herhaaldelijk uit. Belangrijk daarbij is dat de klant meteen ziet hoe uw product het verschil maakt, bijvoorbeeld door het slim te verpakken.
3 Laat het werk niet over aan de klant. Zorg voor kant-en-klare producten waar de klant geen uren mee hoeft te experimenteren voor ze werken. Wanneer u een product ontwerpt, maak het leven van de klant dan zo eenvoudig mogelijk door ervoor te zorgen dat hij zelf niets hoeft te doen voor gebruik.
4 Laat de klant uw product proberen. Klassieke technieken zoals gratis staaltjes of demonstraties helpen de afstand tussen klant en nieuw product verkleinen.
Bron: Entrepreneur.com
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier