4 succesfactoren van de snelle Amerikaanse groeier Fuhu
Voor het tweede jaar op rij koos het Amerikaanse ondernemersblad Inc. de Californische start-up Fuhu tot ‘s lands snelst groeiende bedrijf. De omzet in 2013 bedroeg 195,6 miljoen dollar. De verkoop steeg de laatste drie jaar met maar liefst 158.956,9 procent.
1 Verbeter een bestaand product. Fuhu zag dat tabletcomputers populair waren bij kinderen en besloot om onder de merknaam Nabi tablets uit te brengen die aangepast zijn aan verschillende leeftijden, zodat kinderen een betere gebruikservaring hadden dan met klassieke tablets.
2 Voer het aantal producten op. Het is een beetje zoals met kleren: net als kinderen om de zoveel tijd een nieuwe broek of grotere schoenen nodig hebben, schakelen ze over op de Nabi van hun nieuwe leeftijdscategorie. Er zijn immers Nabi’s voor alle leeftijden, van kleuters tot oudere tieners.
3 Werk met gelimiteerde edities. Fuhu breidde zijn portfolio nog uit door samen te werken met bij kinderen populaire merken zoals Disney of Nickelodeon om gelimiteerde edities van hun tablets op de markt te brengen.
4 Kwistig met accessoires. De Amerikaanse start-up heeft ook een resem accessoires waarmee kinderen hun tablet een persoonlijk tintje kunnen geven, zoals tablethoezen of -rugzakjes.
Overigens kent het bedrijf wel de nodige groeipijnen, vertelt Inc. Nogal wat werknemers zijn ontevreden over de bijzonder lange werkuren (van 9u tot 22u).
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier