3 x Bayon
1. De naam Bayon is afgeleid van Bayonne, de hoofdstad van Frans Baskenland en volgens Hyundai ‘een van de mooiste bestemmingen in het zuidwesten van Frankrijk’. Stelt u zich de vraag waarom een Koreaans merk de naam van een stad op het oude continent kiest, weet dan dat deze auto speciaal is ontworpen voor de Europese markt. Hyundai heeft een groot centrum in het Duitse Rüsselsheim om die Europese producten te ontwikkelen.
2. Dat een populair oord als naam wordt gekozen, past in de naamstrategie van het merk. Hyundai stapt af van de ‘i’ gevolgd door een cijfer. Een paar jaar geleden koos de Koreaanse constructeur net voor een omgekeerde shift. De populaire Tucson werd de eerste helft van de jaren 2000 gelanceerd maar zag zijn naam in 2009 plots veranderd in ‘i35’, om zich te positioneren tussen de i30 en i40. Maar ondertussen heeft Hyundai een bocht van 180 graden gemaakt en heet het populairste model in het gamma weer gewoon Tucson.
3. Aziaten spelen zo veel mogelijk op safe en houden van regeltjes. Het geluid dat meldt dat je je gordel om moet doen, is ronduit irritant. En om te starten moet je niet alleen de koppeling en de rempedaal volledig indrukken, maar de manuele versnellingsbak ook nog eens in neutraal zetten. Alsjeblieft.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier