3 tips voor een betere conversie op je site
Enkele eenvoudige veranderingen kunnen ervoor zorgen dat je website meer verkoop oplevert, zegt de Sint-Truidense expert The Uptimizers.
U kunt zich hiernaast abonneren op de nieuwsbrief Bizz By Mail en zich uitschrijven door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.
1 Details maken het verschil. “De drie zaken met de grootste impact op een pagina zijn de titel, de foto en de call-to-actionknop”, zegt Peter Coopmans van The Uptimizers. Bij een product van een telecomklant verving The Uptimizers het beeld van een wielerwedstrijd door een beeld van een gelukkig koppel omdat bleek dat niet enkel mannen de aankoopbeslissing namen voor dit product. De conversie steeg met 30 procent.
2 Er zijn geen beste praktijken. Wat werkt, hangt af van de doelgroep, de industrie of de productgroep. Wanneer bewezen is dat de beste plaats voor de call-to-actionknop voor bedrijf x rechtsboven is, mag je daar geen universele waarheid van maken. Voor bedrijf y is het wellicht ergens anders.
3 Een Waal is geen Vlaming of Brusselaar. “In België zijn de Nederlandstalige en Franstalige websites van een bedrijf gewoon vertalingen”, zegt Peter Coopmans. “Maar Vlamingen reageren anders op bijvoorbeeld de toon van een tekst of de foto. Zelfs de voorkeur over de kleur van de call-to-actionknoppen is anders bij Vlamingen, Walen, Brusselaars en expats.”
Benny Debruyne
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier