3 manieren om reclame te maken op Instagram

Instagram is een app waarmee de gebruikers hun foto’s en video’s, waarover ze een digitale filter kunnen leggen, delen via de sociale netwerken. Dit zijn drie manieren waarop marketeers het sociale netwerk gebruiken, dat Facebook in 2012 overnam.

U kunt zich hiernaast abonneren op de nieuwsbrief Bizz By Mail en zich uitschrijven door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.

Marketeers houden van sociale netwerken omdat gebruikers die een merk aanprijzen bij hun vrienden, veel geloofwaardiger zijn dan andere vormen van reclame.

1) Fans reclame laten maken. Een Canadees merk van rugzakken combineert op zijn Instagram-account foto’s van producten met foto’s die fans van het merk nemen, terwijl ze zich met hun rugzak in een spectaculair landschap bevinden. Dat bepaalt ook meteen mee het imago van het bedrijf als merk voor jonge avonturiers.

2) Invloedrijke Instagram-gebruikers op reis sturen. Een Japans automerk vroeg twee populaire Amerikanen, die samen meer dan een miljoen volgers hebben, of ze op kosten van het merk een roadtrip door hun land wilden maken. Uiteraard prijkte de auto van het merk vaak op de foto’s.

3) Productplaatsing. Er zijn ook merken die invloedrijke Instagram-gebruikers betalen om foto’s van hun producten te plaatsen, maar heel wat experts beschouwen dat niet als een goede techniek. Het voordeel van gebruikers die een product gratis aanprijzen bij hun vrienden en volgers, is net dat ze heel geloofwaardig zijn en hun enthousiasme gemeend is. Wanneer ze betaald worden, verdwijnt die geloofwaardigheid.

Benny Debruyne

Bron: Der Spiegel

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content