3 keer FORD Kuga PHEV
1. We vernoemden een koffervolume van 475 liter met de achterbank op zijn normale positie. In het geval van de PHEV is dat iets minder: 411 liter. Het verschil laat zich verklaren door de ruimte die nodig is om de lijvige batterij te monteren.
2. De afwerking en de kwaliteit van de materialen zijn vaak een teer punt bij Ford. Met de Kuga had de Amerikaanse constructeur de ambitie de lat wat hoger te leggen. We reden met de versie ‘Vignale’, het hoogste afwerkingsniveau, en zaten in een interieur dat kwaliteit uitstraalt. Dat neemt niet weg dat er na een paar kilometers toch weer een vervelend en koppig parasietgeluid opdook, waarvan we de oorzaak niet vonden. De kloof met de premiummerken is op dat gebied nog lang niet gedicht.
3. Een pluim voor het multimediasysteem, dat Ford de naam ‘SYNC’ meegeeft. Het is een van de meest intuïtieve op de markt. Ook op het gebied van rijhulpmiddelen is de nieuwe Kuga helemaal mee. De software maakt het bijvoorbeeld mogelijk op de autoweg autonoom te rijden op niveau 2.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier