Ondernemen Ondernemen Christ Vandamme (A&D) over de verloren biedstrijd om Van Hool: ‘Het was vooraf al duidelijk wie zou winnen’ Dat Guido Dumarey een bod deed op de failliete voertuigenbouwer Van Hool is bekend. Via zowat alle mediakanalen deed de flamboyante zakenman zijn plannen uit de doeken. Veel minder bekend is dat de Oost-Vlaming twee zakenpartners kon overtuigen voor de volledige overname van de onderneming uit Koningshooikt.
Nieuws Nieuws Van Hool na de verkoop: wachten op de doorstart in Koningshooikt Het failliete Van Hool vond twee kopers. In Koningshooikt ligt de productie stil, in Noord-Macedonië wordt voortgewerkt. De volgende dagen zou er beweging komen. De gescheiden productie van industriële opleggers en bussen en touringcars zou een snelle doorstart deels kunnen vergemakkelijken.
Ondernemen Ondernemen En plots zijn ze met vier: wie zijn de kandidaat-overnemers voor Van Hool, en wat willen ze? Wie zijn de kandidaat-overnemers voor Van Hool? En wat zijn hun intenties? Een overzicht.
Ondernemen Ondernemen Guido Dumarey doet nieuw bod op Van Hool: 'Ik wil alle centrale service in Koningshooikt houden' Guido Dumarey heeft een nieuw bod uitgebracht op de failliet verklaarde busbouwer Van Hool. De West-Vlaamse zakenman wil "zeker een derde meer jobs behouden" op lange termijn. Dumarey legde voor de camera's van Trends-Kanaal Z uit wat hij wil doen, hoe hij dat wil doen en met wie. Minister van Werk Jo Brouns (CD&V) verwacht snel uitsluitsel.
Ondernemen Ondernemen Busbouwer Van Hool vraagt bescherming tegen schuldeisers Van Hool, fabrikant van bussen en industriële voertuigen, heeft bij de ondernemingsrechtbank van Mechelen een verzoekschrift neergelegd om een procedure van gerechtelijke reorganisatie te laten openen. Dat meldt Van Hool dinsdag in een persbericht.
Nieuws Nieuws Loonkosten zijn bij Van Hool in Noord-Macedonië ruim drie keer lager dan in Koningshooikt Bij de voertuigenbouwer Van Hool staan honderden banen op de tocht in de historische bakermat in Koningshooikt bij Lier. Het voorbije decennium verdwenen echter in België al bijna 1.400 banen, vooral op natuurlijke wijze. De vestiging in Noord-Macedonië groeide in die periode sterk. De loonkosten in België zijn ruim drie keer hoger dan in Noord-Macedonië.