De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Z-Talk met Lieve Creten 21/07/20
21-07-2020, 09:00
Bijgewerkt op: 23-06-2022, 19:02
Nieuw is het fenomeen van aandeelhoudersactivisme niet. Wel dat het meer en meer voet aan de grond krijgt in Europa. Bedrijven die niet voldoende winst genereren voor de aandeelhouders komen in het vizier van aandeelhoudersactivisten. Zij kopen een positie binnen het bedrijf in en drijven vervolgens de druk op om vergaande veranderingen binnen het beleid door te voeren. Aandeelhoudersactivisten hebben de naam roofridders of bedrijfsstropers te zijn omdat ze streven naar korte termijn winsten. In deze Z-Talk nuanceert Lieve Creten, partner M&A bij Deloitte, de negatieve reputatie van aandeelhoudersactivisme.