DS zonder dubbele chevron

DS AUTOMOBILES
DS AUTOMOBILES
Partner Content

Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

13 oktober 2016, 15:05 Bijgewerkt op: 20 juli 2022, 07:14

DS is een merk geworden. Wanneer in 2010 het nieuwe model van Citroën wordt voorgesteld, blijkt al snel dat meer dan de helft van de kopers geen traditionele Citroën-klanten zijn. DS spreekt een nieuwe premiummarkt aan en verleidt klanten die op zoek zijn naar design, luxe, service en comfort. “In 2015 komt DS voor het eerst als apart merk naar buiten”, zegt Anouk van Vliet, directeur communicatie Benelux van DS.

Het nieuwe premiummerk heeft nu drie modellen.

“De limousine DS 5 is momenteel het absolute topmodel, maar ook de DS 3 en DS 4 laten zich niet onbetuigd. Opvallend aan de DS 3 bijvoorbeeld is dat die in hoge mate te personaliseren is. De klant past de auto aan zijn wensen aan. Die keuzevrijheid sluit aan bij het profiel van de DS-klanten, die de auto zien als een verlengstuk van zichzelf. Van de DS 3 bestaat ook een cabrio-variant. De DS 4 heeft een crossback-versie die wat hoger op de wielen staat en er stoerder uitziet. Daarnaast zijn er gelimiteerde oplages van speciale series, zoals de DS 3 Performance BRM, in samenwerking met het luxe horlogemerk BRM, of de DS 3 Givenchy.”

Zijn er nieuwe DS’en op komst?

“Zeker en vast. We werken hard aan de uitbouw van het merk en de merkbekendheid. De eerste modellen verwezen nog altijd naar Citroën – met de dubbele chevron. Minstens evenveel energie gaat naar de uitbreiding van het gamma. Nu zijn er de DS 3, DS 4 en DS 5, maar het ligt in de bedoeling het aantal modellen tegen 2020 te verdubbelen.”

Hoe moeten we ons die nieuwe modellen voorstellen?

“Hoe de toekomst van DS eruitziet, kun je afleiden uit onze concept cars, zoals de volledig elektrisch aangedreven en 402 pk sterke DS E-TENSE, waarin alle mogelijke nieuwe technologieën worden aangewend. Zoals het een concept car betaamt, valt er ook aan de E-TENSE veel op. Zo heeft de auto geen achterruit meer, omdat een camera de achteruitkijkspiegel vervangt – een zegen voor de designers die daardoor ongekende vrijheden kregen.”

“Elektrische aandrijving is lang geen toekomstmuziek: nu al doet DS mee aan het Formule E-kampioenschap, zeg maar de elektrische variant van de Formule 1. DS heeft een partnership met Virgin, en voor het DS Virgin Racing team (gesteund door Richard Branson) levert het de expertise van zijn R&D-afdeling aan. Op 1 juli 2017 vindt een van de wedstrijden in die competitie trouwens plaats in Brussel.”

DS zonder dubbele chevron