Inside Beleggen

In deze aflevering kijkt Frank Vranken, hoofdstrateeg bij de bank en vermogensbeheerder Edmond De Rotschild met een macro-bril naar de ontwikkelingen op de financiële markten en de economie. Hij werkt onder meer met verschillende scenario's rond waar het naartoe zou kunnen gaan. Hoe zullen de centrale banken reageren als de inflatie toch harder blijft plakken dan gedacht? Wat betekent de vete die China tegen zijn eigen techbedrijven is begonnen? Zijn de aandelenmarkten nu al niet heel ver vooruitgelopen op de economische heropleving? En uiteraard, quid covid? Op die en andere vragen laat Frank in deze aflevering zijn strategenlicht schijnen.

MoneyTalk

De opkomende markten hebben er geen goed beursdecennium op zitten in vergelijking met andere aandelenindexen. Danny Reweghs verklaart hoe dat komt en kijkt vooruit naar wat de Emerging Markets de komende tien jaar kunnen doen. Daarnaast kwam de Belgische lingerieproducent Van de Velde met goede halfjaarresultaten. In de podcast overlopen we de financiën, waardering en vooruitzichten voor het bedrijf.

MoneyTalk

Dirk Hoozemans is fondsbeheerder van het Pioneer Impact Fund bij Triodos Investment Management. In de aflevering vertelt hij onder meer hoe hij potentiële beleggingen screent op impact en hoe hij impact- en duurzame criteria vertaalt naar financiële parameters. Want financieel rendement hoeft niet ten koste te gaan van duurzaamheid. De zogenaamde 'non financial information' rond ESG noemt Dirk 'not yet financial information'. Verder geeft hij ook tips en advies over hoe particuliere beleggers kunnen investeren met en voor impact.

MoneyTalk

De beursprestatie van goud en zilver van de afgelopen maanden is het tegenbeeld van vorig jaar. Toen blonken de edelmetalen uit, nu zitten ze in een dal. Danny Reweghs van Inside Beleggen vertelt wat er achter de huidige koersval zit en of dat iets verandert aan het lange termijnperspectief voor goud en zilver. De Belgische koekjesbakker Lotus kwam met recordresultaten die op alle fronten dubbelcijferige groei optekenden. De klassieke speculoos is voornaamste groeimotor, maar daarnaast werkt het bedrijf aan een productpijplijn waarmee het ook de wereld wil veroveren.