"Je moet je businessidee heel duidelijk en bondig kunnen formuleren om investeerders, partners en werknemers te overtuigen. Probeer het idee eerst in Twitter-formaat te gieten: 140 karakters. Daarna kun je de boodschap uitbreiden tot maximaal 500 karakters."

"Veel beginnende ondernemers verliezen hun focus. Ze rennen in alle richtingen, terwijl ze juist recht op hun doel af moeten gaan. Leg je doelstellingen en strategie duidelijk vast, en denk daarna aan de timing. Plan niet meer dan twee of drie jaar vooruit."

"Wees realistisch over de kosten. Kapitalisatie is niet hetzelfde als kosten. Wie ondergekapitaliseerd begint, hypothekeert zijn onderneming."

"Selecteer de kandidaten die je nodig hebt, niet de mensen die je aardig vindt. Je bent misschien in de verleiding om met vrienden of familieleden iets op te starten, maar dat is waarschijnlijk een slechte beslissing."

"Weet wanneer je opzij moet stappen. Weinig ondernemers zijn ook goede managers. Je moet weten wanneer je de teugels moet overlaten aan een goede manager. Als het nodig is, kun je er altijd weer instappen."

Bron: Entrepreneur.com

"Je moet je businessidee heel duidelijk en bondig kunnen formuleren om investeerders, partners en werknemers te overtuigen. Probeer het idee eerst in Twitter-formaat te gieten: 140 karakters. Daarna kun je de boodschap uitbreiden tot maximaal 500 karakters." "Veel beginnende ondernemers verliezen hun focus. Ze rennen in alle richtingen, terwijl ze juist recht op hun doel af moeten gaan. Leg je doelstellingen en strategie duidelijk vast, en denk daarna aan de timing. Plan niet meer dan twee of drie jaar vooruit." "Wees realistisch over de kosten. Kapitalisatie is niet hetzelfde als kosten. Wie ondergekapitaliseerd begint, hypothekeert zijn onderneming." "Selecteer de kandidaten die je nodig hebt, niet de mensen die je aardig vindt. Je bent misschien in de verleiding om met vrienden of familieleden iets op te starten, maar dat is waarschijnlijk een slechte beslissing." "Weet wanneer je opzij moet stappen. Weinig ondernemers zijn ook goede managers. Je moet weten wanneer je de teugels moet overlaten aan een goede manager. Als het nodig is, kun je er altijd weer instappen." Bron: Entrepreneur.com