Bert Demeulemeester bedacht het marketinginstrument niet helemaal zelf. "In juni 2013 zag ik in China taxi's met op het dak een beeldscherm vol bewegende reclame en boodschappen", zegt Demeulemeester. Minder dan een jaar later, in april 2014, bezocht Demeulemeester in Changzhou de fabrikant van die beeldschermen.

"Bleek dat daar ook analoge stoepborden met batterijverlichting werden gemaakt. Ik vroeg om beide producten te combineren in één geheel." De productie van de digitale borden gebeurt nu integraal in Vlaanderen. Mobima patenteerde het ontwerp en schreef ook het communicatiepakket zelf. De beelden worden draadloos via een app op de website van Mobima naar de digitale stoepborden gestreamd.

Mobima bestaat goed zes maanden, voorlopig als eenmanszaak. Bert Demeulemeester rekent erop binnen drie jaar rendabel te zijn. Zijn startkapitaal is een mix van eigen middelen en geld van de bank.

Winkels, shoppingcentra, seminarcentra, events, mediabedrijven of kmo's maken gebruik van de digitale beeldschermen die ogen als een uit de kluiten gewassen smartphone op een sokkel. Ook enkele multinationals en banken kwamen al in Harelbeke contracten tekenen.

Ondertussen heeft Mobima al enkele varianten op het basisbord. Zo is er een versie op wieltjes en worden rond deze tijd de eerste schermen verkocht voor sandwichmannen, mensen die met een reclamepaneel op de borst en de rug reclame maken. In Australië vond Demeulemeester een kleinere versie op wieltjes.

Het Australische digitale bord kan meer dan veertien uren op batterijen werken. Dat is ideaal voor beurzen, openbare besturen, hotels of luchthavens.

Bert Demeulemeester bedacht het marketinginstrument niet helemaal zelf. "In juni 2013 zag ik in China taxi's met op het dak een beeldscherm vol bewegende reclame en boodschappen", zegt Demeulemeester. Minder dan een jaar later, in april 2014, bezocht Demeulemeester in Changzhou de fabrikant van die beeldschermen. "Bleek dat daar ook analoge stoepborden met batterijverlichting werden gemaakt. Ik vroeg om beide producten te combineren in één geheel." De productie van de digitale borden gebeurt nu integraal in Vlaanderen. Mobima patenteerde het ontwerp en schreef ook het communicatiepakket zelf. De beelden worden draadloos via een app op de website van Mobima naar de digitale stoepborden gestreamd. Mobima bestaat goed zes maanden, voorlopig als eenmanszaak. Bert Demeulemeester rekent erop binnen drie jaar rendabel te zijn. Zijn startkapitaal is een mix van eigen middelen en geld van de bank. Winkels, shoppingcentra, seminarcentra, events, mediabedrijven of kmo's maken gebruik van de digitale beeldschermen die ogen als een uit de kluiten gewassen smartphone op een sokkel. Ook enkele multinationals en banken kwamen al in Harelbeke contracten tekenen. Ondertussen heeft Mobima al enkele varianten op het basisbord. Zo is er een versie op wieltjes en worden rond deze tijd de eerste schermen verkocht voor sandwichmannen, mensen die met een reclamepaneel op de borst en de rug reclame maken. In Australië vond Demeulemeester een kleinere versie op wieltjes. Het Australische digitale bord kan meer dan veertien uren op batterijen werken. Dat is ideaal voor beurzen, openbare besturen, hotels of luchthavens.