De Vlaamse en Franstalige uitgevers willen Media ID oprichten. Dat is een gemeenschappelijk onlineregistratie- en betaalsysteem, waarmee het mogelijk wordt een profiel aan te maken dat je op alle nieuwssites kan gebruiken. Daardoor zal iemand met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde paswoord overal kunnen inloggen. Aan Media ID is ook een betaalsysteem gekoppeld, waarmee gemakkelijk online kan worden betaald om artikels te raadplegen. Voor de lancering zullen de uitgevers een coöperatieve vennootschap oprichten. Alle grote uitgeverijen worden aandeelhouder. Het project werd gisteren voorgesteld aan iMinds en MIX, de onderzoeksinstelling die in opdracht van de Vlaamse overheid media-innovatie moet stimuleren. (DLA)

De Vlaamse en Franstalige uitgevers willen Media ID oprichten. Dat is een gemeenschappelijk onlineregistratie- en betaalsysteem, waarmee het mogelijk wordt een profiel aan te maken dat je op alle nieuwssites kan gebruiken. Daardoor zal iemand met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde paswoord overal kunnen inloggen. Aan Media ID is ook een betaalsysteem gekoppeld, waarmee gemakkelijk online kan worden betaald om artikels te raadplegen. Voor de lancering zullen de uitgevers een coöperatieve vennootschap oprichten. Alle grote uitgeverijen worden aandeelhouder. Het project werd gisteren voorgesteld aan iMinds en MIX, de onderzoeksinstelling die in opdracht van de Vlaamse overheid media-innovatie moet stimuleren. (DLA)