Bedrijven voor wie klant en product eigenlijk hetzelfde betekent, komen niet vaak voor. " Kim Kay en Vanessa Chinitor zijn voor mij eerder creaties dan producten," corrigeert ex-zanger John Terra dit uitgangspunt. Ilia Beyers, de meer zakelijke pool van II-Music, vindt de nuance blijkbaar overbodig. Hiermee zijn de krachtlijnen van de samenwerking tussen dit tweelingsduo meteen duidelijk.
...

Bedrijven voor wie klant en product eigenlijk hetzelfde betekent, komen niet vaak voor. " Kim Kay en Vanessa Chinitor zijn voor mij eerder creaties dan producten," corrigeert ex-zanger John Terra dit uitgangspunt. Ilia Beyers, de meer zakelijke pool van II-Music, vindt de nuance blijkbaar overbodig. Hiermee zijn de krachtlijnen van de samenwerking tussen dit tweelingsduo meteen duidelijk. II-Music werd opgericht in oktober 1997 met als doel aan beloftevolle kunstenaars een totaalpakket te bieden. Producers, managers, uitgevers van muzikaal werk en boekingskantoren lopen er bij trosjes in Vlaanderen, maar niemand combineert deze vier services naar artiesten toe. John Terra en Ilia Beyers hebben elk nog hun eigen winkeltje, maar op termijn willen ze alleen met II-Music werken. Kim Kay was hun eerste "product" en meteen een schot in de roos. De ontdekking en begeleiding van Vanessa Chinitor maakt duidelijk dat de twee op het juiste spoor zitten.In de harde talentenmarkt gaat niets vanzelf. II-Music springt zeer voorzichtig om met zijn financiële middelen. Het bedrijf krijgt vorm in het kantoor van Ilia Beyers en de home-studio van John Terra. Met slechts één personeelslid moet het lukken. De 7 miljoen frank die tot vandaag werd geïnvesteerd, is voor het grootste deel opgeslokt door promotionele uitgaven. "Wij aarzelen niet om in een artiest te investeren," aldus Ilia Beyers. Voorlopig is het wachten op de opbrengsten. Van de 500.000 singles die sedert de oprichting over de toonbank gingen, moeten de eerste royalty's en auteursrechten nog binnenkomen. Dat is de enige reden waarom ze beiden hun individuele activiteiten nog even voortzetten.Door een totaalpakket aan te bieden, speelt II-Music in op een nieuw verschijnsel in de platenwereld. De grote spelers in de business zijn niet langer op zoek naar vluchtige hits. "Ze moeten een carrière hebben," zegt Ilia Beyers. "Daarom coachen we tot de eindstreep en voor minder gaan we niet." De artiest moet dus tekenen voor de vier opdrachten.II-Music zoekt zijn beschermelingen in Vlaanderen. "Maar de markt die wij willen veroveren, is niet minder dan de wereld," voegt een enthousiaste Ilia Beyer daaraan toe. "Met Kim Kay is dat aardig gelukt. Kim doet het bijvoorbeeld zeer goed in Japan."De ervaring van beide kompanen, elk op hun terrein, moet de sterke troef van II-Music blijven. John Terra heeft naast een zangcarrière van 25 jaar zowat alle show-waters doorzwommen, als producer én als uitgever. Ilia Beyers leerde de metier van het boekingskantoor in de zaak van zijn vader. Hij staat onder meer in voor de boekingen van Willy Sommers en Luc Steeno.