WIE

Jean-Marc Segati (53)
...

Jean-Marc Segati (53) Oprichter van Advertising Store, een onlinepubliciteitsbureau waar menselijke interactie tot een minimum wordt beperkt Segati is al bijna dertig jaar actief in de reclamesector. Jean-Marc Segati koos vaak voor nichemarkten. Zo richtte hij halverwege de jaren negentig Senioragency op, het eerste reclamebureau met 50-plussers als doelgroep. Enkele jaren later ergerde hij zijn concurrenten door zeer goedkope advertenties te maken voor televisie. In 2012 richtte hij LowCostAttitude op, een publiciteitsbureau voor adverteerders met een beperkt budget. "We zijn het eerste publiciteitsbureau dat volledig digitaal werkt", stelt Segati. "Het is de bedoeling dat vooral kleinere adverteerders naar ons komen. Wij helpen hen tijd te winnen en geld uit de sparen. Alles wordt tegenwoordig online gekocht: kleren, reizen, reservaties voor hotels en restaurants. Maar de reclamewereld loopt daar wat achterop. Advertising Store wil vooral advies geven en adverteerders helpen de juiste onlinetools te vinden voor hun reclameboodschappen. Daarbij wordt het menselijk contact tot een minimum beperkt." De adverteerder kiest op de website van Advertising Store een reclamekanaal (radio, tv, geschreven pers, internet,...), waarna Advertising Store een reclameboodschap ontwerpt. "Daarvoor zijn geen lange vergaderingen nodig", zegt Segati. "Het ontwerp wordt online doorgestuurd en er is overleg tot er een definitief akkoord is. Zo'n online voorbereide reclamecampagne of spot is een stuk goedkoper dan via de klassieke kanalen. De reclameboodschap kan ook in tien tot vijftien dagen worden gerealiseerd, wat relatief snel is." Gastronomie.