'Purpose is nuttig, maar kan je ook verblinden'

05/12/18 om 21:00 - Bijgewerkt om 09:52
Uit Trends van 06/12/18

De gestegen aandacht voor verantwoord ondernemen zet merken ertoe aan acties en verwezenlijkingen in hun reclame uit te spelen. De Britse merkstrateeg Simon White plaatst daar vraagtekens bij. Volgens hem maakt de bestaansreden van je merk de reclame niet efficiënter.

Elk zichzelf respecterend merk heeft de voorbije tien jaar een budget geïnvesteerd om een duidelijke purpose te hebben. Dat Engelse concept laat zich het best vertalen als de bestaansreden van het merk. Bedrijven zagen in dat ze met sterke merken meer kunnen realiseren dan hogere verkoopcijfers. Een merk is een prima vehikel om ook andere, vaak maatschappelijk getinte doelstellingen te realiseren. Een bestaansreden vooropstellen helpt daarin klaarheid te scheppen. Je geeft als bedrijf aan dat niet enkel de verkoopcijfers van het jongste kwartaal tellen, maar dat ook de progressie van die andere doelen een belangrijke parameter voor succes is.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners