Vorig jaar vierde Brouwerij Palm haar 250-jarig bestaan. Die gebeurtenis werd onder meer gevierd met een wedstrijd annex spaaractie. Die kende zoveel succes dat Palm de consument deze zomer opnieuw wil laten verzamelen. Vanaf 1 mei krijgen flesetiketten een wedstrijdnummer mee, bij de vaten worden kraskaarten meegeleverd. In september worden de winnaars bekendgemaakt van onder meer vier Nissan-terreinwagens, droomreizen, mountainbikes en tenten.
...

Vorig jaar vierde Brouwerij Palm haar 250-jarig bestaan. Die gebeurtenis werd onder meer gevierd met een wedstrijd annex spaaractie. Die kende zoveel succes dat Palm de consument deze zomer opnieuw wil laten verzamelen. Vanaf 1 mei krijgen flesetiketten een wedstrijdnummer mee, bij de vaten worden kraskaarten meegeleverd. In september worden de winnaars bekendgemaakt van onder meer vier Nissan-terreinwagens, droomreizen, mountainbikes en tenten. "De actie vorig jaar heeft haar vruchten afgeworpen," aldus Peter Buelens, pr-manager van Brouwerij Palm. "Ook nu weer hopen we via de wedstrijd de verkoop te promoten. De biermarkt kende in 1997 een zwak voorjaar, maar door het knappe zomerweer én door de actie konden we het jaar zeer positief afsluiten. Palm mag zich marktleider noemen in het segment van de speciaalbieren en staat ook nog eens vierde in de ranglijst van brouwerijen - na Interbrew, Alken-Maes en Haacht. Speciaalbier genereert zo'n 90% van de omzet." Hoewel de biermarkt aan het achteruitgaan is, kon Palm vorig jaar een groei van 4% voorleggen. Met andere woorden: het bedrijf heeft marktaandeel afgesnoept van andere brouwerijen. Enerzijds is Buelens daar blij mee, anderzijds vindt hij het jammer dat de algehele biermarkt achteruitgaat.De spaaractie zal kenbaar worden gemaakt aan de distributie (winkels en horeca) via advertenties in vakbladen. De consument zal ervan op de hoogte worden gebracht via bierviltjes en de afdekkartons op de bierbakken. Het beeld toont drie gelukkige mensen met een bak Palm en enkele te winnen prijzen. Op de achtergrond is een glas bier (met condens) te zien.Palm zal de actie ook via de algemene media ondersteunen. Toch zal de brouwerij hiervoor geen gebruik maken van het bovenvermelde beeld. Op de nieuwe affiche en in de nieuwe televisiespot borduurt Palm voort op het concept waarmee de brouwerij in 1996 van start ging: een deel van een Brabants trekpaard - met roodbruine huid en witte manen - moet de link leggen met een glas Palm. Het paard is een logische keuze: het dier figureert immers in het logo van de brouwerij. De slogan bij die uitingen luidt "Doet beestig deugd". Dit jaar zal op de affiche de kop van het paard te zien zijn. In 1996 toonde men de nek op een blauwe achtergrond, vorig jaar de rug. Palm hoopt met de nieuwe affiche meer de kracht en de zuiverheid van het bier te beklemtonen en er meer appetite appeal in te steken. Ten slotte nog dit: tot september zal ook een paardentram van Brouwerij Palm de verschillende kustgemeenten aandoen.