‘Onze twee merken nog sterker maken’

WIE

Jim Casteele (48)

WORDT

Chief consumer market officer en lid van het executief comité bij Proximus.

WAS

Met een diploma burgerlijk ingenieur elektronica en algemeen management begon Jim Casteele zijn loopbaan als software-ingenieur. In 1997 ging hij aan de slag bij Proximus, waar hij verschillende managementfuncties uitoefende voor hij in januari 2017 werd benoemd tot director consumer products & solutions and innovation. De afgelopen maanden stond hij ad interim aan het hoofd van de consumer business unit, na de benoeming van Guillaume Boutin tot CEO in december.

WIL

“We moeten de klant nog meer centraal stellen. We moeten de veranderende klantenbehoeften begrijpen en daarop inspelen. Daarom moeten we onze aanwezigheid versterken in het digitale leven van de klant. Onze medewerkers zijn daarbij een belangrijke troef. We leren hen nieuwe competenties aan, om onze klanten relevante, eenvoudige en innovatieve oplossingen aan te bieden.

“We maken zo onze twee merken, Proximus en Scarlet, nog sterker. Met Pickx hebben we de tv-ervaring aangepast aan het veranderend kijkgedrag. De samenwerking met Het Laatste Nieuws en Le Soir zijn voorbeelden van hoe we de digitale beleving van onze klanten versterken met relevante partners. Ik geloof in ecosystemen waarin bedrijven samenwerken om een unieke klantenervaring op te bouwen.

“Onze netwerken van de toekomst, denk maar aan glasvezel en 5G, zullen ook nieuwe ervaringen mogelijk maken. Een mooi voorbeeld is de dienst cloud gaming in ons Epic-aanbod, die we gelanceerd hebben in samenwerking met Shadow. Ook het verbeteren van de wifi is een belangrijke prioriteit.”

VRIJE TIJD

Sporten, reizen, concerten, familie en vrienden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content