Marc God is de masterfranchisenemer voor België en Luxemburg van het Nederlandse fit20, een fitnessconcept gebaseerd op een intensieve training van slechts twintig minuten per week, die je uitvoert in een gekoelde ruimte. Je zweet niet, hoeft niet te douchen achteraf en zelfs omkleden is niet nodig, wat de training bijzonder geschikt maakt voor drukke professionals.
...

Marc God is de masterfranchisenemer voor België en Luxemburg van het Nederlandse fit20, een fitnessconcept gebaseerd op een intensieve training van slechts twintig minuten per week, die je uitvoert in een gekoelde ruimte. Je zweet niet, hoeft niet te douchen achteraf en zelfs omkleden is niet nodig, wat de training bijzonder geschikt maakt voor drukke professionals. MARC GOD. "Na een internationale carrière van twintig jaar heb ik als managercoach gewerkt. Een goede coach prikkelt je om net iets verder te gaan. Daarom wilde ik ook absoluut die licentie: als fit20 in Nederland een retentiecijfer van 85 procent haalt, dan heeft dat alles te maken met die coach: hij of zij maakt dat je doorgaat wanneer je zou stoppen, en precies dat maakt dat je vooruitgang boekt." GOD. "In het Brusselse hebben we drie studio's in eigen beheer: een in Kraainem, een op het Ambiorixplein en een op de Louizalaan. Door die zelf uit te baten kunnen we onze franchisenemers beter begeleiden. Eind vorig jaar startte een eerste franchisenemer een studio in Antwerpen-Berchem, begin december opent een lokaal ondernemerskoppel onze vijfde locatie, in het Gentse Maaltecenter, goed gelegen in de nabijheid van kantoren, een bank en een ziekenhuis." GOD. "Blijven zoeken naar franchisenemers, vooral voor de grotere stedelijke gebieden. Het plan is tegen 2017 het aantal studio's te verdubbelen. Tegen 2025 willen we 150 Belgische vestigingen. "Daarnaast bewerken we ook de Belgische bedrijvenmarkt. In Nederland hebben we al negen studio's in bedrijven, onder meer bij Randstad, Ahold en Siemens. Bij Siemens is uit een test met een controlegroep gebleken dat het ziekteverzuim bij medewerkers die bij ons trainen met 1,8 procent is gedaald." GOD. "Dat lukt vlot. Doordat heel wat fitnesscentra inzetten op sporten zonder begeleiding, komen heel wat coaches vrij. Ook locaties vinden we vlot: er staan heel wat kantoorpanden en retailruimtes te huur. Het moeilijkste is de juiste franchisenemers te vinden: rasechte ondernemers die bij voorkeur affiniteit hebben met fitness en graag omgaan met mensen." GOD. "Er zijn ondernemers die het hele bedrag zelf investeren, anderen krijgen een lening bij de bank. In Nederland hebben we al negentien studio's gefinancierd met crowdfunding. België loopt wat achter, maar wij zijn nu enkele crowdfundingplatformen aan het testen. Ook wie het geld niet nodig heeft, adviseren wij een crowdfundingactie op te zetten. Het is een heel krachtig marketinginstrument." GOD. "Dat klopt. België is een andere markt. Het is nog wat zoeken, je kan niet zomaar copy-pasten. In Nederland komt de grootste groei uit mondreclame. De discretere Belg blijkt minder geneigd om zijn kapper of fitnesscenter aan te bevelen aan anderen, en is ook niet happig om te getuigen op onze site of Facebook-pagina. Online-advertenties op Facebook of LinkedIn worden dan weer gretig aangeklikt. We zetten die nu ook in in onze zoektocht naar franchisenemers." KE"Tegen 2025 willen we 150 Belgische vestigingen"