Het Kortrijkse Edgard & Cooper mag zich voortaan een B-Corp noemen. Dat duurzaamheidslabel krijgt een bedrijf als het beantwoordt aan strenge criteria inzake milieu, sociale pr...

Het Kortrijkse Edgard & Cooper mag zich voortaan een B-Corp noemen. Dat duurzaamheidslabel krijgt een bedrijf als het beantwoordt aan strenge criteria inzake milieu, sociale prestaties, transparantie en goed bestuur. Edgard & Cooper is een merk van duurzame honden- en kattenvoeding. Het gebruikt enkel verse en duurzame ingrediënten, niets dat bereid of gedroogd is, en geen vleesmeel. De verpakking is bio-afbreekbaar of recycleerbaar. Wereldwijd behaalden slechts vijf producenten van dierenvoeding het B-Corp-label. Edgard & Cooper haalde van die vijf de hoogste score met 94,1. Het bedrijf wil in 2025 klimaatneutraal zijn. Edgard & Cooper lanceerde onder meer plantaardige hondenbrokken en werkt alleen met vis met een MSC- of ASC-label. Dat wordt gesmaakt door de markt, blijft uit de groei van het bedrijf. Er werken nu 163 mensen. De producten zijn te koop in 14 landen.