Voor het einde van deze legislatuur moet de Vlaamse regering beslissen over de verhuis van 2700 ambtenaren die nu werken in het Phoenix- en het Boudewijngebouw.

Er waren vier kandidaten voor het nieuwe complex. Naar verluidt is ervoor gekozen om bij voorkeur te onderhandelen met een consortium van Extensa (Ackermans & van Haaren) en IRET (Eric De Vocht).

Vooral het financiële aspect van het project op Tour & Taxis zou belangrijk zijn. De huurprijs zou bijna 20 procent lager liggen dan die van de huidige gebouwen. Ook het ontwerp van Jan Neutelings (architect van het MAS in Antwerpen) valt in de smaak. Negatief is de relatief lange afstand vanuit Brussel Noord (bijna een kilometer), maar een shuttledienst kan hiervoor een oplossing bieden.

"Het is een van de belangrijkste transacties van het moment", zegt een betrokken partij. "Een van de uitdagingen is belangen van de twee betrokken ondernemingen op een correcte manier af te lijnen."

Voor het einde van deze legislatuur moet de Vlaamse regering beslissen over de verhuis van 2700 ambtenaren die nu werken in het Phoenix- en het Boudewijngebouw. Er waren vier kandidaten voor het nieuwe complex. Naar verluidt is ervoor gekozen om bij voorkeur te onderhandelen met een consortium van Extensa (Ackermans & van Haaren) en IRET (Eric De Vocht). Vooral het financiële aspect van het project op Tour & Taxis zou belangrijk zijn. De huurprijs zou bijna 20 procent lager liggen dan die van de huidige gebouwen. Ook het ontwerp van Jan Neutelings (architect van het MAS in Antwerpen) valt in de smaak. Negatief is de relatief lange afstand vanuit Brussel Noord (bijna een kilometer), maar een shuttledienst kan hiervoor een oplossing bieden. "Het is een van de belangrijkste transacties van het moment", zegt een betrokken partij. "Een van de uitdagingen is belangen van de twee betrokken ondernemingen op een correcte manier af te lijnen."