Spotify verkleint verlies met 4 miljoen

© reuters

Spotify heeft zijn verlies afgelopen kwartaal weten te verkleinen. Dat blijkt uit het eerste handelsbericht dat de muziekstreamingdienst heeft gepubliceerd na zijn recente beursgang. Het bedrijf wist het aantal betalende klanten met 4 miljoen te verhogen tot 75 miljoen.

Het Zweedse Spotify, marktleider onder de streamingdiensten, zette een operationeel verlies in de boeken van 41 miljoen euro. Dat is 55 procent minder dan een kwartaal eerder en maar liefst 71 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Onder de streep resteerde een nettoverlies van 169 miljoen euro, tegen 173 miljoen euro een jaar terug.

De opbrengsten kwamen afgelopen kwartaal uit op ruim 1,1 miljard euro, een kwart meer dan vorig jaar en in lijn met de prognose van de onderneming zelf.

Het in 2008 opgerichte Spotify had eind maart ruim 170 miljoen actieve gebruikers. Ook dat is een groei ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, met 30 procent. Onder hen bevinden zich momenteel 75 miljoen betalende abonnees en circa 99 miljoen gratis gebruikers die reclame voorgeschoteld krijgen.

De resultaten waren wel minder dan analisten vooraf gemiddeld hadden verwacht. Het aandeel Spotify kreeg in de nabeurshandel in New York dan ook een stevige tik.

Partner Content